خوزستان_شکرالله سلمان ‌زاده گفت: از ابتدای ماه صفر ۱۸هزار و ۱۴۶ زائر اربعین به بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه مراجعه کرده و خدمات درمانی دریافت کردند.

بیش از ۱۸ هزار زائر در بیمارستان صحرایی شلمچه درمان شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان، شکرالله سلمان ‌زاده،  رئیس دانشکده علوم پزشکی اظهار داشت: از این تعداد ۷۷۸ نفر بستری موقت شدند و با تشخیص پزشک بیمارستان صحرایی شلمچه تعداد ۱۴۹ نفر از زائران نیز به بیمارستان ‌های پیشتیبان اعزام شدند. 

وی افزود: دیگر مراجعه ‌کنندگان به بیمارستان صحرایی شلمچه سرپایی درمان شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ۴۶ پرستار به صورت تیم های چهار نفره در تمام ساعات شبانه روز در بیمارستان صحرایی شلمچه حاضر هستند.

سلمان زاده تصریح کرد: خدمات پرستاری به زائران در بیمارستان صحرایی شلمچه به صورت ۲۴ ساعته انجام می شود و یک نفر نیز به صورت سوپروایزر شیفت خدمات‌ رسانی می‌ کند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه مراقبت ‌های بهداشتی در مرز شلمچه تا نیمه آبان ادامه دارد، گفت: تاکنون در پایانه مرزی شلمچه بیش از ۱۲۶ هزار زائر اربعین آموزش بهداشتی دیدند.

وی اظهار داشت: ۵۱۹ بازدید از موکب، اماکن اسکان و مراکز پخت تعبیه شده در این نقطه مرزی صورت گرفته است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ۲ هزار و ۴۷۴ بار کلرسنجی از این مخازن صورت گرفته و ۱۲۵ نمونه‌ برداری میکروبی نیز اجرایی شده است، ضمن اینکه در مجموع یک میلیون و ۱۶۵هزار لیتر آب گندزدایی شده است.

سلمان ‌‎زاده از توزیع بیش از ۱۷ هزار ماسک بین زوار، مراجعه ۸۶۰ نفر به پایگاه فوریت‌ های مامایی و بهره‌گیری ۱۳۶ نفر از خدمات دندانپزشکی در مرز شلمچه خبر داد.

وی از انجام یک هزار و ۷۶۰ مورد سمپاشی و گندزدایی محیطی در شلمچه خبر داد و گفت: در همین بازه زمانی ۳۰۰ نفر از زائران اربعین نیازمند مراقبت بودند.

لازم به ذکر است ۱۳ هزار خادم در حدود۴۵۰ موکب حسینی در مرز شلمچه کار خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را برعهده دارند.

گذرگاه مرزی شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.