رژیم‌های عربی در حالی که همدیگر را به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی متهم می‌کنند، بیشترین شور و اشتیاق را برای همگرایی علنی با اسرائیل از خود نشان می‌دهند.

عادی‌سازی روابط با "اسرائیل" در میان رژیم‌های عربی از روابط محرمانه تا تعاملات علنی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه لبنانی الاخبار در مقاله‌ای نوشت که اختلاف نظر و تحریم در میان رژیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس شامل همه چیز می‌شود، غیر از عادی سازی روابط با اسرائیل که این روزها به صورت علنی دنبال می‌شود و ابعاد علنی آن روز به روز بیشتر نمایان می‌گردد.

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در هر دو رویکرد علنی و مخفیانه استمرار پیدا کرده و دیگر این سوال مهم نیست که از کجا باید شروع کنیم. فرقی نمی کند که مناسبات محرمانه با رژیم صهیونیستی دنبال شود یا اینکه مناسبات علنی آغاز گردد، چرا که هیچ عامل بازدارنده‌ای در این مسیر وجود ندارد.

رژیم‌های عربی غرق در اختلافات و کشمکش‌های داخلی خود هستند. آنها در رسانه های عرب زبان همدیگر را به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی متهم می‌کنند، این در حالی است که این موضوع درد مشترکی است که هیچ یک از رژیم‌های عربی از آن دور نیستند.

امارات و قطر دو کشوری هستند که همدیگر را تحریم کرده‌اند، اما در کشور امارات مری رگیف وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی حاضر می‌شود تا تیم جودوی سرزمین های اشغالی را تشویق کند و در دوحه نیز تیم ژیمناستیک رژیم ‌صهیونیستی برای حضور در مسابقات آماده می‌شود.

جالب اینجا است که رسانه های قطری با نشان دادن پرچم رژیم صهیونیستی در امارات، ابو ظبی را به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی متهم می‌کنند و رسانه های محور سعودی - اماراتی نیز پرونده‌ای سیاه برای قطر در همین رابطه تدارک می‌بینند.

البته در عرصه سیاسی شرایط متفاوت است و رقابت شدیدی بین دو محور برای دلجویی از لابی‌های صهیونیستی و جلب حمایت آنها جهت نزدیک شدن به تصمیم سازان آمریکایی و گسترش نفوذ رژیم‌های عربی در برابر یکدیگر وجود دارد.

در این میان شبکه های اجتماعی از جمله توییتر حامل ابراز خشم و ناراحتی ملت‌های این کشورها از روند عادی سازی است که دولت‌ها آن را دنبال می‌کنند.

موشه بونته رئیس فدراسیون جودو در سرزمین‌های اشغالی با افتخار از مشارکت هیئت رسمی رژیم صهیونیستی در ابوظبی می گوید که برای اولین بار نمادهای اسرائیلی در این کشور به اهتزاز درآمد.

پرچم ستاره داوود و سرود ملی رژیم صهیونیستی همراه با سایر نمادهای صهیونیستی بعد از رسیدن هیئت اسرائیلی به فرودگاه دوحه به اهتزاز در آمد. علاوه بر اینکه یکی از بازیگران تیم جودو اسرائیل از اعضای ارتش این رژیم است.

در این میان شکی نیست که خوشحال‌ترین فرد وزیر ورزش اسرائیل است که بیشترین دستاوردها را نسبت به همتایان گذشته خود داشته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.