قاسم سراجان از اسکان ۷۰۰ هزار زائر، توزیع ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار وعده غذایی شامل صبحانه، ناهار، شام و میان وعده و پخت یک میلیون و ۳۷۰ هزار قرص نام در کربلا خبر داد.

 اسکان ۷۰۰ هزارنفر، توزیع ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار وعده غذایی در کربلا

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، قاسم سراجان جانشین ستاد عتبات عالیات کربلا در کنگره عظیم اربعین در عتبات عالیات، درباره خدمات این ستاد در شهر کربلا به زائرین اربعین گفت: روزانه ۷۰۰ هزار اسکان و ۳۳۵۰۰۰۰ پرس وعده‌های مختلف غذائی شامل صبحانه، ناهار، شام، میان‌وعده و پخت ۱۳۷۰۰۰۰ قرص نام در موکب های وابسته به این ستاد پیش‌بینی شده که به عبارتی ظرفیت اسمی این مواکب هستند.  یعنی در ۳ روز آخر که راهپیمایان وارد کربلا می‌شوند به این ظرفیت می رسند.

وی افزود: موکب‌های ایرانی مستقر در جاده نجف به کربلا حدفاصل شهر حیدریه تا کربلا تحت پوشش ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار دادند که تاکنون ۳۲ موکب به ثبت رسیده و به صورت مستمر از آنها بازدید می شود.  در شهر کربلا نیز تقریبا در تمامی مناطق حلقه‌های یک، دو و سه امنیتی یعنی حتی در صحن عقیله که در ۱۵ متری دیوار حرم مطهر قرار دارد تا مناطق روضتین، بوبیات، میثم طمار، باب بغداد، جاده حر، حی الحسین، حی العباس و ... مستقر هستند.

جانشین ستاد عتبات کربلا تصریح کرد: حدود ۱۰ درصد از موکب‌های ایرانی از جهت زیرساختی و برپائی مواکب از ۵ صفر در کربلا فعالیت خود را شروع کردند و به تدریج ۱۰۰ درصد آنها مستقر شده و خدمت‌رسانی می‌کنند. رسما فعالیت موکب‌های ما تا ۴۸ ساعت بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: با توجه به گسترش روابط ۲ کشور و توسعه روابط مردمی که ناشی از مراودات و مبادلات روزافزون مردمی است، آشنایی ایرانی ها در سال های اخیر افزایش پیدا کرده و ده ها موکب در سطوح مختلف و در بخش های مختلف خدمات رسانی در کربلا فعالیت دارند.

منبع: فارس
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.