مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی گفت:۱۵۰ میلیارد ریال سود فروش و صادرات فرآورده‌های نفتی از ابتدای طرح سوخت مرزنشینان در ۳ مرحله به حساب مرزنشینان واریز شده است.

واریز سود فروش سوخت به حساب مرزنشینان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، احمد یزدان پناه مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی با اشاره به طرح واریز سود طرح سوخت مرزنشینان استان به حساب حدود ۱۹ هزار خانوار مرزنشین استان گفت: با اجرای این طرح اقدامات خوبی در حوزه صادرات این محصول انجام شده و واریزهای سود فروش این محصول به صورت منظم به حساب مرزنشینان انجام می‌شود.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، برای اولین بار امکان واریز مجدد سود در فاصله کمتر از یک ماه به حساب مرزنشیان فراهم شد و اکنون شاهد واریز حدود ۱۸ میلیارد و ۸۴۸ میلیون ریال سود فروش سوخت مرزی به حساب خانوارهای مرزنشین استان هستیم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی گفت:: در این مرحله نیز اهالی ۲۴ روستای تایباد با ۵ هزار و ۷۲۱ خانوار، ۶۶ روستای تربت جام با ۱۰ هزار و ۲۳۰ خانوار و ۹ روستا شهرستان خواف با ۲ هزار و ۸۹۷ خانوار مشمول دریافت سود فروش سوخت مرزی هرکدام به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان شدند.

یزدان پناه افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳ مرحله سود توسط سازمان همیاری به حساب مرزنشنیان واریز شده که از ابتدای طرح تاکنون در مجموع بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال می‌شود هم چنین این طرح در استان‌های مرزی دیگری، چون آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، کردستان، سیستان و بلوچستان و خوزستان نیز در حال اجراست.

وی ادامه داد: در چهارچوب این طرح فرآورده‌های نفتی مختلف توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان به عنوان کارگزار تعاونی مرزنشینان طبق نرخ‌های مصوب کمیته مرکزی تعیین نرخ به کشور افغانستان صادر می‌شود که درآمدی مازاد بر پرداخت یارانه‌های دولتی برای روستاییان مرزنشین در برداشته و تاکنون طی ۸ مرحله به حساب آنان واریز شده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی تصریح کرد: کاهش قاچاق سوخت، بهبود معیشت مرزنشینان، مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به روستاهای محدوده مرز و تثبیت جمعیت پایدار از دیگر دستاوردهایی است که این طرح به دنبال دارد.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.