گیلان- حبیب جهانساز گفت:‌ ۱۹۴ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمال اعم از قدرالسهم دولت و کارخانجات چایسازی پرداخت شد.

 ۱۹۴ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمال پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سازمان چای کشور، حبیب جهانساز  رئیس سازمان چای کشور اظهار داشت:‌ در حال حاضر و با احتساب مبالغ پرداخت شده اخیر، تاکنون بالغ بر ۱۹۴ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران دو استان شمالی گیلان و مازندران متشکل از قدرالسهم پرداختی دولت و کارخانجات چایسازی به حساب آنان واریز شد.

جهانساز با اشاره برگ سبز چای خریداری شده در باغات شمال بیان داشت: میزان برگ سبز چای خریداری شده تا تاریخ ۳۰ مهر ۹۷ در حدود ۱۱۲ هزار و ۷۳۶ تن برگ سبز چای در مجموع از کشاورزان استان‌های گیلان و مازندران خریداری و به کارخانه‌های چایسازی تحویل داده شد.

وی نوع برگ سبز تحویل داده شده کشاورزان به کارخانجات چایسازی را نیز برشمرد و در مورد آن عنوان کرد:‌ تا تاریخ ۳۰ مهر ۹۷ حدود ‌۳۹ هزار و ۹۸۳ تن برگ سبز درجه یک و ۷۲ هزار و ۷۵۳ تن نیز برگ سبز درجه دو توسط کشاورزان به واحدهای فرآوری تحویل داده شد.

جهانساز با بیان این مطلب که ۳۵ درصد از چای برداشت شده درجه یک و ۶۵ درصد آن نیز درجه دو است ابراز داشت:‌ کشاورزان گیلان و مازندران تا تاریخ ۳۰ مهر ۹۷ مجموعاً ۱۱۲ هزار و ۷۳۶ تن برگ سبز چای را از باغات خود استحصال کرده و به کارخانجات تحویل دهند.

رئیس سازمان چای کشور در مورد میزان چای خشک تولید شده در کارخانجات نیز خاطرنشان کرد:‌ میزان استحصال و تولید فرآورده چای خشک در سطح کارخانجات چایسازی و فرآوری برگ سبز چای و واحدهای فعال چایسازی شمال تاکنون به میزان ۲۵ هزار و ۳۶۶ تن رسید.

جهانساز مجموع پرداختی مطالبات کشاورزان چایکار توسط سازمان چای کشور را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:‌ تا این لحظه در مجموع ۱۹۴ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمالی اعم از قدرالسهم کارخانجات و قدرالسهم دولت پرداخت و به حساب بانکی آن‌ها واریز شد.

وی میزان پرداختی کارخانجات را نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:‌ میزان قدرالسهم قابل پرداخت کارخانجات چایسازی ۹۳ میلیارد و ۶۶۲ میلیون تومان برآورد می‌شود که تا این لحظه با توجه به پرداختی‌های انجام شده،‌ حدود ۸۶ درصد آن به کشاورزان چایکار شمالی پرداخت شد.

رئیس سازمان چای کشور قدرالسهم پرداختی توسط دولت را نیز مورد اشاره قرار داد و بیان داشت:‌ سهم پرداختی دولت و سازمان چای به کشاورزان به ۱۰۳ میلیارد تومان رسیده است که با این وصف در حال حاضر حدود ۸۲ درصد از قدرالسهم دولت به حساب چایکاران واریز شد.‌

جهانساز در مورد ادامه پرداخت مطالبات چایکاران شمالی نیز خاطرنشان کرد:‌ در روزهای آینده نیز مبالغ زیادی در اختیار سازمان چای کشور قرار می‌گیرد بنابراین مابقی مطالبات چایکاران دو استان گیلان و مازندران بلافاصله پس از تزریق اعتبارات به حساب آنان واریز می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.