البرز - سرهنگ رضا معظمی گودرزی از کنترل اتوبوس‌های حامل زائران اربعین حسینی استان‌های مختلف در پایانه شهید کلانتری کرج خبر داد.

کنترل ایمنی اتوبوس زائران اربعین حسینی در کرج/ مسابقات قایقرانی جاده چالوس کمترین محدودیت ترافیکی را خواهد داشت

سرهنگ رضا معظمی گودرزی رییس پلیس راه استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: رانندگان خودروهایی که قصد حرکت به سمت مناطق کوهستانی را دارند سیستم گرمایشی، لاستیک های خودرو، برف پاکن ها و سایر قسمتهای خودرو را کنترل کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما واقدامات لازم در نقاط کوهستانی وبحرانی استان، گفت: در راههای کوهستانی به واسطه وجود گردنه های برفی و خطر ریزش سنگ، پلیس راه استان با اداره کل راهداری، هلال احمر و اورژانس استان در خصوص روزهای بحرانی و برفی در راه های استان جلسات هماهنگی را برگزار کرده است.

این مسئول افزود: مقرر شد تیم های نمک پاش، لودرها و ادوات سنگین جهت پاکسازی راههای برفی از ۳ روز پیش در بخش کندوان جاده چالوس مستقر شوند لذا در این مدت همکاران راهداری چندین نوبت عملیات نمک پاشی در قسمت ارتفاعات جاده را انجام داده اند.

رئیس پلیس راه استان البرز با تاکید به رانندگانی که قصد عبوراز مناطق کوهستانی را دارند گفت: رانندگان حتما از زنجیر چرخ یا لاستیک یخ شکن استفاده کنند همچنین یک جعبه کمک های اولیه و زمستانی از اقلام لباس گرم و پتو موادغذایی کنسرو و چراغ قوه به همراه داشته باشند تا زمانی که در گردنه ها گرفتار می شوند تا رسیدن امداد و هلال احمر دچار مشکل نشوند.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه رانندگان خودروها قبل ازحرکت به سمت مناطق کوهستانی سیستم گرمایشی خود را کنترل کنند، افزود: کنترل لاستیک های خودرو، برف پاکن ها و سایر قسمتهای خودرو باید در اولویت قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: زمانی که خودروها به تونل ها نزدیک می شوند با چراغ و برف پاکن روشن وارد شوند چراکه برودت هوا کاهش دما در داخل تونل نسبت به بیرون بیشتراست ودید راننده کمتر می شود.

رئیس پلیس راه استان البرز با اشاره به مناطقی که احتمال سقوط سنگ در آن وجود دارد، گفت:به هیچ وجه در این مناطق توقف جایز نیست بخصوص درکناررودخانه که احتمال سیلاب و آبگرفتگی وجود دارد.

وی در ادامه گفت: اگر شهروندان در مناطق کوهستانی گرفتار شدند با شماره تلفن های ۱۱۰ پلیس همچنین شماره تلفن ۱۴۱ راهداری استان تماس بگیرند که جهت خدمات رسانی اقدمات لازم صورت بگیرد.

سرهنگ گودرزی تاکید کرد: شهروندانی که در برف گرفتار شده اند ماشین خود را روشن نگه داشته و مقداری شیشه ماشین را پایین بکشند که دچار گاز گرفتگی نشوند و هراز گاهی اگزوز ماشین را چک کنند که برف جلواگزوز را نگیرد و منجر به ورود گاز به داخل خودرو نشود.

وی در بخشی دیگری از سخنانش در زمینه تمهیدات لازم برای زائرین اربعین حسینی که از استان البرز به مناطق مرزی عازم شده اند گفت: به‌منظور تأمین امنیت مسافران همه اتوبوس‌هایی که از استان البرز به سمت مناطق مرزی می روند در پایانه شهید کلانتری کرج توسط مسئولان فنی پایانه مورد بازرسی قرار گرفتند و معاینه فنی شده اند.

رئیس پلیس راه استان البرز افزود: اتوبوس‌های حامل زائرانی که از استان‌های دیگراز البرزعبورمی کنند نیز مورد کنترل پلیس راه قرار گرفته واگرتخلفی جهت ایمنی زائران صورت بگیرد اجازه تردد داده نمی شود.

سرهنگ گودرزی به محدودیت های ترافیکی درالبرزاشاره کرد و گفت: محدویت های ترافیکی ما فقط آخر هفته ها در جاده کرج چالوس اعمال می شود .

وی درپایان گفت: با توجه به اینکه مسابقات قایقرانی اسلالوم قهرمانی آسیا که ایران میزبان این مسابقات است و از ۹ تا۱۲آبان ماه در جاده چالوس برگزار می شود سعی شده است کمترین محدودیت را داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.