رئیس هیات کشتی خراسان رضوی گفت: جام بین‌المللی کشتی استاد موسوی ۵شنبه و جمعه هفته جاری در رده سنی نوجوانان در بخش کشتی آزاد برگزار خواهدشد.

برگزاری جام بین‌المللی کشتی زنده‌یاد استاد موسوی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود ریاضی در نشست خبری جام بین‌المللی کشتی زنده یاد استاد سید جعفر موسوی که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، گفت: جام بین‌المللی کشتی زنده‌ یاد موسوی با حضور ۵ تیم خارجی از تیم‌های مطرح جهان، شامل کشورهای روسیه، گرجستان، آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان برگزار می‌شود.

وی افزود: تیم ملی نوجوانان و نونهالان کشورمان با حضور سه تیم از خراسان رضوی در این مسابقات حضور خواهندداشت. مسابقات جام جهانی سال آینده با مشارکت شهرداری مشهد و فدراسیون در آذرماه سال آینده برگزار می‌شود، البته تمایل داشتیم که این مسابقات در فروردین که حال و هوای مشهد، حال و هوای نوروز است، برگزار می‌گردید.

ریاضی در خصوص عملکرد هیات کشتی خراسان رضوی عنوان کرد: دو تیم کشتی فرنگی و کشتی آزاد خراسان رضوی در مسابقات لیگ یک و لیگ برتر شرکت کردند و تیم کشتی فرنگی خراسان به لیگ برتر راه پیدا کرد. این تیم  توانست از بین ۸ تیم شرکت‌کننده در رقابت‌ها به جمع ۴ تیم در لیگ برتر راه پیدا کند.

وی یادآور شد: اگر بتوانیم در ۳ رده اول قرار بگیریم، در لیگ باشگاه‌های جهان نیز شرکت می‌کنیم. همچنین در تلاشیم کشتی‌گیران نوجوان را رصد کنیم و یکی از ابزارهایی که برای آماده کردن آنان آماده کرده‌ایم، برگزاری لیگ در رده نوجوانان است که جمعه هفته قبل برگزار شد.

ریاضی در خصوص فعالیت‌های هیات برای افزایش انگیزه کشتی‌گیران تصریح کرد: سینمای کشتی را با سیستم صوتی و تصویری آماده کرده‌ایم که سه شنبه شب‌ها در آن فیلم‌هایی در ارتباط با کشتی پخش می‌شود و کشتی‌ها توسط اساتید آنالیز می‌شوند.

وی در ارتباط با طرح گلخانه‌ای کشتی‌گیران بزرگسال خاطرنشان کرد: کشتی بزرگسالان بضاعتش کم شده و برای حل این مشکل، طرحی به نام طرح گلخانه‌ای را شروع کرده‌ایم، کشتی گیران بزرگسال و جوان را جمع کرده‌ایم و مربیان برجسته استان را گذاشته‌ایم تا تمریناتشان را زیر نظر داشته‌ باشند.

رئیس هیات کشتی خراسان رضوی ادامه داد: این کشتی‌ گیران به طور مرتب در خانه کشتی صحرایی و در خانه کشتی حسین توکل به تمرین می‌پردازند تا از آمادگی مطلوب برخوردار شوند.

ریاضی در خصوص فستیوال آتشنشانان بیان کرد: در مسابقات فستیوال آتشنشانان جهان ۵ آتشنشان  در کشتی آزاد، کشتی فرنگی و کشتی با کمربند شرکت کردند که ۱۴ مدال آوردند و به واسطه افتخارآفرینی این قهرمانان، ۶بار سرودملی نواخته شود که باعث افتخار است.

وی یاد آور شد: در خراسان کشتی‌گیرانی که به استان‌های دیگر مهاجرت کرده‌اند را باز گردانده‌ایم و سعی داریم کشتی‌گیران دیگر را نیز باز گردانیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.