خراسان شمالی- محمدرضا خباز گفت: بیست‌ و دومین جشنواره تولیدات صداوسیمای مراکز استان‌های کشور سال ۹۸ در استان برگزار می‌شود.

جشنواره "تولیدات صداوسیمای مراکز استان‌ها" نقطه عطفی برای استان خواهد بود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر محمدرضا خباز، استاندار خراسان شمالی عصر دیروز در ستاد استانی بیست و دومین جشنواره تولیدات صداوسیمای مراکز استان‌ها در بجنورد، از برگزاری بیست و دومین جشنواره تولیدات صدا و سیمای مراکز استان‌ها به میزبانی این استان طی سال آینده خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره می تواند یک فرصت فوق العاده و ارزشمند به شمار برود که تمامی افراد و مردم به نوعی در این ظرفیت عظیم دخیل هستند لذا باید این فرصت را مغتنم شمرد.

وی برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استان ها را نقطه عطفی برای سربلندی، رشد منزلت و جایگاه استان بیان کرد و اشاره ای به سخنان مقام معظم رهبری در سفر به این استان داشت و افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، کشاورزی، گردشگری و صنعت باید جزو اولویت های مهم این استان باشد.

وی از تمامی مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست تا برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره وارد میدان عمل شوند و این کار را تنها به صداوسیما واگذار نکنند بلکه با تشکیل کمیته های مرتبط وظایف آنان را مشخص کرده و برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

این مقام ارشد استان همچنین ظرفیت جشنواره تولیدات صداوسیما را بسیار فوق‌العاده ارزیابی کرد و گفت: این فرصت باید مغتنم شمرده شود و هنر بر این است که این جشنواره باعث سربلندی و سرافرازی خراسان شمالی شود.

خباز خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: هر مجموعه‌ای برای خودش نقش تعریف کند و برای انجام بخشی از امور پیشنهادانی را به صداوسیما ارائه کند و منتظر دستور از سوی این مجموعه یا استانداری نباشد.

وی اظهار داشت:علاوه بر مردم، هنرمندان نیز می توانند با زبان گویای خود در معرفی ظرفیت و قابلیت های این استان نقش مهمی را داشته باشند لذا باید همه مردم و افراد موثر به استقبال این رویداد بزرگ تاریخی بروند.

استاندار خراسان شمالی در خصوص اعتبارات لازم برای برگزاری این جشنواره گفت: به اعتقاد من به هر میزانی که هزینه شود، بازهم سود آن نصیب استان می شود چرا که به مدت یکماه تمام ظرفیت های این استان برای کل کشور بازگو خواهد شد.

خباز خاطرنشان کرد: خراسان شمالی قابلیت های بسیار خوبی دارد که به درستی معرفی نشده و حتی در برخی شاخص ها هم در رتبه خوبی قرار نداریم که یکی از دلایل مهم این اتفاقات، معرفی نشدن استان در سطح کشور است.

وی گفت: خراسان شمالی در بیشتر شاخص‌ها رتبه خوبی ندارد و ظرفیت‌های این استان بسیار بالاتر از این وضعیت است که عدم معرفی به کشور ازجمله دلایل مغفول ماندن ظرفیت‌ها است.

خباز بانام بردن از بش قارداش و باباامان به‌عنوان تنها شناختش از خراسان شمالی پیش از استانداری این خطه تصریح کرد: از پتانسیل‌ها این استان بی‌خبر بودم و باید معرفی لازم به گردشگران و سایر مردم داده شود تا با معرفی این فضا پیشرفت استان ایجاد شود.

وی افزود: میزان ماندگاری مسافران در خراسان شمالی ۲ ساعت است که باید به دو شبانه روز ارتقا یابد و این امر با معرفی مکان‌های گردشگری از طریق مختلف به تمام مردم ایران میسر می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی نیز در این جلسه، تبیین و تشریح جشنواره تولیدات مراکز استان ها را از اهم ضروریات برگزاری آن ذکر کرد و گفت: این جشنواره برای نخستین بار سال ۱۳۷۲ در شهر زیباکنار برگزار شد و تاکنون ۱۳ استان میزبانی آن را عهده دار بوده اند.

حمید قربانی جم، فراگیری جشنواره در کشور، حضور صاحب نظران عرصه رسانه، فرهنگ و هنر، توجه به هنرمندان بومی، اجرای سیاست توسعه متوازن صداوسیما یا برقراری عدالت رسانه ای، معرفی توانمندی ها و ظرفیت استان و تکریم چهره های شاخص استان را از اهم ویژگی های این جشنواره قلمداد کرد.

وی افزود: این جشنواره برکات فراوانی همچون، توسعه متوازن رسانه‌ای در جهت تحقق عدالت رسانه‌ای، قرارگیری استان میزبان در کانون و صدر شبکه‌های ملی و برون‌مرزی در تمام کشور و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها خراسان شمالی پس از سفر رهبری را در پی خواهد داشت.

مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی همچنین حضور چهره‌های ملی و شخصیت‌های فرهنگی فاخر را ازجمله دیگر برکات جشنواره تولیدات صداوسیمای استان‌ها عنوان کرد و گفت: حضور مجریان کودک و نوجوان در استان، برگزاری هفته فرهنگی در خراسان شمالی با حضور تمام استان‌های کشور و تکریم از چهره‌های شاخص و افراد ممتاز استانی در تراز بسیار مناسب از دیگر مزایای میزبانی از جشنواره تولیدات صداوسیما است.

وی همچنین با اشاره به هدف‌گذاری و اقدامات مجموعه صداوسیمای خراسان شمالی تا زمان جشنواره گفت: تهیه ۲۰ مستند فاخر از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم خراسان شمالی، معرفی فاخر و جذاب ۱۳ نقطه گردشگری در خراسان شمالی  و تهیه ۹ قسمت برنامه با موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های آماده پخش مرکز صداوسیمای خراسان شمالی در آینده است.

قربانی جم در انتها همچنین از اقدام در جهت تهیه سه سریال و دو تله‌فیلم در خراسان شمالی خبر داد و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد این اتفاقات مهم در کشور به کمک صداوسیما بیایند و بخشی از هزینه‌های لازم را تقبل کنند.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.