همدان-سید مصطفی هاشمی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی براساس بررسی های صورت گرفته در "جشنواره شهید رجایی"به عنوان دستگاهی با کمترین شکایات مردمی معرفی شد،گفت: سال ۹۶ تنها سه مورد شکایت مردمی از آبفار به ثبت رسید.

رضایتمندی حداکثری مشترکین روستایی از شرکت آبفار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان، سید مصطفی هاشمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با اشاره به انتخاب شرکت آب و فاضلاب روستایی در بیستمین دوره "جشنواره شهید رجایی" و با توجه به ارزیابی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در محورهای اختصاصی و عمومی، گفت: اگرچه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان درجشنواره گذشته توانست وضعیت مطلوبی داشته باشد اما در جشنواره امسال وضعیت این مجموعه در شاخص های اختصاصی وعمومی رشد قابل توجهی داشت.

وی با اذعان به اینکه درجشنواره مذکور، بررسی نهادها،دستگاهها،شرکتها، بیمه ها،بانکها و.. بر اساس ۷محوردربخش شاخص های عمومی و۴محور در بخش شاخص های اختصاصی  انجام پذیرفت، اظهارکرد: بر همین اساس؛ شرکت آب و فاضلاب روستایی استان موفق شد از مجموع یک هزار امتیاز در نظر گرفته شده در بخش شاخص های اختصاصی تمام امتیاز را از آن خود کند، ضمن اینکه در بخش شاخص های عمومی نیز از مجموع یک هزار امتیاز موفق شدیم ۹۳۰ امتیاز را کسب نماییم.

هاشمی ضمن اشاره به محورهای یاد شده در دو بخش شاخص های عمومی و اختصاصی، عنوان کرد: در بخش شاخص های عمومی؛ محورهای مذکور شامل اصلاح ساختار سازمانی، توسعه الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی،برگزاری دوره های آموزشی،شفافیت و مدیریت مالی،بهبود فضای کسب و کار،ارتقاء سلامت اداری و استقرار نظام مدیریت عملکرد بود که خوشبختانه شرکت آب و فاضلاب روستایی توانست در همه شاخص ها امتیاز مطلوب را دریافت نماید.

وی ادامه داد: به عنوان مثال؛ درراستای توسعه دولت الکترونیک؛ شرکت آبفار موفق شد طی سال ۹۶ با واگذاری بخشی از وظایف مرتبط با امور مشترکین به دفاتر پیشخوان و همچنین راه اندازی سامانه توزیع قبض در محل و اصلاح فرایندهای ارائه خدمات، خدمات خوبی را به مشترکین روستایی ارائه نماید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان همچنین بیان کرد: در رابطه با شاخص مدیریت سرمایه انسانی؛ سال گذشته موفق به برگزاری ۵ هزار و ۱۹۱ نفر ساعت دوره آموزشی شدیم،ضمن اینکه در بخش شاخص شفافیت و مدیریت مالی با ارسال صورتهای مالی به مبادی ذیربط و همچنین به کارگیری سامانه تدارکات الکترونیکی دولت،موفق شدیم امتیاز این شاخص را نیز کسب نماییم.

وی در ادامه بااشاره به شاخص بهبود فضای کسب و کار توضیح داد: در این رابطه نیز مطابق مصوبه دولت و ایجاد مدیریت سبز در دستگاههای اجرایی،ضمن بهره گیری از انرژی خورشیدی، میزان مصرف برق را تا ۲۰ درصد کاهش دادیم، همچنین با راه اندازی سامانه اتوماسیون اداری میزان استفاده از کاغذ را به حداقل رساندیم.

هاشمی همچنین عنوان کرد: در بخش آموزش و فرهنگسازی نیز با اجرای برنامه ها و طرح های متنوع در سطح روستاها،ضمن کاهش سطح مصرف آب، موفق به کسب امتیاز مربوطه در این بخش شدیم.

وی با بیان اینکه در بخش ارتقاء سلامت اداری با مسئولیت پذیری و پاسخگویی به مردم، اجرای تصویب نامه حقوق شهروندی و رسیدگی به شکایات مردمی در کمترین زمان ممکن موفق به خدمت رسانی حداکثری به مشترکین عزیز شدیم،گفت: خوشبختانه سال گذشته تعداد شکایات مردمی از شرکت آبفار تنها ۳ مورد بود و در این رابطه در میان دستگاههای اجرایی کمترین میزان شکایات را داشتیم.

سید مصطفی هاشمی یادآورشد: با راه اندازی سامانه تلفنی ۱۵۲۳ارتباط دو سویه ای میان شرکت آبفار با مشترکین برقرار شد و بر همین اساس در کمترین زمان ممکن رسیدگی به مشکلات مردمی میسیر شد.

وی در ادامه به موضوع شاخص های اختصاصی اشاره کرد و عنوان کرد: در این بخش نیز چهار شاخص؛ مورد توجه جشنواره شهید رجایی قرار گرفت که بر همین مبنا؛ درصد جمعیت روستایی بهره مند از آب آشامیدنی سالم،مدنظر بود که خوشبختانه در این رابطه نیز امتیاز خوبی را کسب نمودیم.

هاشمی افزود: در بحث ارتقاء کیفیت آب شرب از طریق نصب سامانه تصفیه پیشرفته موفق به افزایش کیفیت آب شدیم ضمن اینکه مطلوبیت میکروبی شبکه  توزیع آب روستاها را به ۹۶ درصد رساندیم.

وی در نهایت بااشاره به مطلوبیت آزمونهای کلرسنجی، عنوان کرد: در این شاخص نیز امتیاز بالایی را توانستیم از آن خود کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.