معاون اقتصادی شهردار مشهد از جذب ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مشهد در یکسال گذشته خبر داد.

جذب ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، رضا خواجه‌نائینی در حاشیه برگزاری نمایشگاه «کیش اینوکس ۲۰۱۸» با اشاره به این‌که «اولویت سرمایه‌پذیری در شهر مشهد در بخش‌های گردشگری است»، اظهار کرد: اولویت جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی است که به افزایش ماندگاری گردشگر در شهر مشهد کمک کند، توسعه زیرساخت‌هایی هم‌چون حمل‌ونقل، فضاهای اقامتی و مسکونی، فناوری اطلاعات از مهم‌ترین بخش‌هایی است که پس از گردشگری در اولویت بعدی سرمایه‌گذاری مشهد قرار دارد.

وی حوزه حمل‌ونقل را از حوزه‌های زیرساختی با هزینه‌بری بالا برشمرد و افزود: برای نمونه ساخت هر کیلومتر مترو ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد که بدون حضور بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری زیرساخت تأمین این میزان از هزینه‌ها در بخش حمل‌ونقل برای شهرداری به تنهایی امکان‌پذیر نخواهد بود. توسعه هوشمندسازی حمل‌ونقل شهری به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در دستورکار شهرداری این شهر قرار دارد.

خواجه‌نائینی تصریح کرد: با توسعه سامانه‌های هوشمندسازی در حوزه حمل‌ونقل علاوه بر آگاهی مردم از زمان حرکت وسایل نقلیه و زمان‌بندی برنامه‌های تردد شهری ما نیز می‌توانیم نیازها و مشکلات شهری در این حوزه را به خوبی رصد کرده و در صورت نیاز به افزایش ظرفیت در برخی از نقاط پوشش لازم را ایجاد کنیم.

وی با بیان این‌که «در یک سال اخیر ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه در شهرداری مشهد داشته‌ایم»، خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از این سرمایه‌ها در اطراف حرم مطهر رضوی و ۲ هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در سایر محدوده‌های مشهد صرف شده که تقریباً نیمی از آن‌ها جذب حوزه گردشگری و نیم دیگر جذب بخش‌های اقامتی و مسکونی گردیده است.

معاون اقتصادی شهردار مشهد با تأکید بر معرفی ۵۳ بسته سرمایه‌گذاری در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۱۸ در قالب کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهد، بیان کرد: علاوه بر بسته‌های معرفی شده در این کتاب، سرمایه‌گذاران می‌توانند در حوزه‌های مورد علاقه خود طرح‌ها و پیشنهادات خود را به شهرداری مشهد ارائه کنند تا پس از مطالعه و بررسی هم‌کاری‌های لازم با آنان صورت گیرد. هم‌چنین به دنبال مصوبه‌ای در شورای شهر هستیم که تا ۲۰ درصد از هزینه پروژه‌های مناطق مرکزی و ۴۰ درصد از  هزینه پروژه‌های حاشیه شهر کاسته شود تا سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی سودآور باشد و آن‌ها بتوانند فعالیت‌های اقتصادی خود را در شرایط بهتری مدیریت کنند.

خواجه‌نائینی با اشاره به این‌که «فروش اوراق مشارکت از جمله راهکارهایی است که شهرداری مشهد برای تأمین هزینه‌های زیرساختی انجام می‌دهد»، خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری در حال حاضر ۸ هزار میلیارد تومان است که ۵ هزار میلیارد تومان از این بودجه توسط سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی و سایر منابع خارج از شهرداری باید تأمین شود.

به گزارش روابط‌عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، پنجمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بیمه، بانک و خصوصی‌سازی و دهمین نمایشگاه بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری از ۳۰ مهرماه تا ۳ آبان ۹۷ در مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.