رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه تا امروز ۱۳۰ هزار نفر در عرصه‌های مختلف خدمتی برای پیوستن به‌کانون «خادم‌یاران رضوی» ثبت‌نام کرده‌اند؛ گفت: هدف ما این است که فرهنگ میزبانی از زائر به‌بهترین نحو در مشهد شکل گیرد و برون‌داد مشهد همان هویت میزبانی باشد.

گسترش فرهنگ میزبانی به‌همت خادمیاران رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد صبح امروز در دیدار جمعی از مسؤولان و خادم‌یاران طرح «خادم‌یاران رضوی» با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، با بیان اینکه خدمت به‌زائرین حضرت رضا(ع) یکی از خصوصیات بارز مشهدی‌ها است؛ گفت: خدارا شاکریم، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌ویژه در دوره جدید تولیت آستان قدس رضوی، ظرفیت و بسترهای خدمت به‌زائرین در همه ابعاد فراهم‌ شده است.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: سیاست خادم و مخدوم و اجرای این دیدگاه تاکنون سبب شده است که همه علاقه‌مندان به‌خدمت بتوانند، با هر وسع و توان زیر پرچم آقا علی ابن موسی‌الرضا(ع) خدمت کنند.
وی با اشاره به‌ایجاد کانون‌های خادم‌یاری رضوی در سراسر کشور؛ افزود: «کانون خادم‌یاری فرهنگ زائر و زیارت» یکی از کانون‌هایی است که ذیل کانون خادم‌یاران رضوی با هدف توسعه فرهنگ میزبانی از زائرین حضرت رضا(ع) طراحی شده است.
گنابادی‌نژاد با بیان اینکه تا امروز ۱۳۰ هزار نفر در عرصه‌های مختلف خدمتی برای پیوستن به‌طرح خادم‌یاری ثبت‌نام کردند؛ عنوان کرد: هدف ما این است که فرهنگ میزبانی از زائر به‌بهترین نحو در مشهد شکل گیرد و برون‌داد مشهد همان هویت میزبانی باشد.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی تأکید کرد: دبیرخانه «کانون خادم‌یاری فرهنگ زائر و زیارت» از ۲۰ مرداد ماه سال جاری با محوریت ساماندهی مردمی خدمت به‌زائرین پیاده، فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده و به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر به‌زائران، نیازهای آنها در ۱۲ محور خدمتی شناسایی و اولویت‌بندی شده است.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان به‌خادمی آستان قدس ثامن‌الائمه(ع) می‌توانند به‌صورت حضوری و غیرحضوری به‌این طرح بپیوندند؛ خاطرنشان کرد: فاز اول طرح خادم‌یاران رضوی تا آبان ۹۷ در راستای ساماندهی زائرین پیاده اجرایی می‌شود و سپس این امر به‌مرور در بحث استانی و فرا استانی گسترش پیدا می‌کند.
گنابادی‌نژاد با تأکید بر اینکه محدودیت‌های خادمی در حرم مطهر در کانون خادم‌یاران رضوی وجود ندارد؛ بیان کرد: خدمت در کانون خادمیاران رضوی برای خدمت در حرم مطهر معادل‌سازی شده و علاقه‌مندان می‌توانند بر اساس ساعات خدمتی در کانون خادم‌یاری، در حرم مطهر نیز خدمت کنند.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به‌اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده این طرح در فضای مجازی و شهری؛ اظهار کرد: تاکنون به‌منظور ساماندهی جریان خدمت در دهه آخر صفر با ۱۱۰ هزار نفر از متقاضیان خادمیاری به‌صورت تلفنی ارتباط برقرار شده و از آنها دعوت به‌عمل‌آمده است.
وی خاطرنشان کرد: بالغ‌ بر ۴۰ هزار نفر نیز از طریق سامانه پیامکی آمادگی خود را برای خدمت در دهه پایانی صفر و عضویت در کانون خادم‌یاران رضوی اعلام کرده‌اند که از این تعداد، تاکنون ثبت‌نام ۱۵ هزار نفر به‌صورت قطعی در سامانه انجام‌ شده و در جایگاه خدمتی خود قرار گرفته‌اند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.