فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه خط شهادت یک جریان دائمی در تاریخ است گفت: عملیات روانی دشمن عزت‌مندی نظام را هدف گرفته است.

عملیات روانی دشمن عزت‌مندی نظام را هدف گرفته است
به گزارش قدس آنلاین ، سردار یعقوبعلی نظری ظهر امروز در نهمین یادواره سرداران شهید و 33 شهید زاوین در سالن ورزشی شهید عابدین اظهار داشت: این روزها فضای جوامع بشری و اسلامی و به ویژه جامعه شیعی، معطر به نام و یاد حسین(ع) و اصحاب ایشان است؛ تمرکز اذهان بر نقطه‌ای مقدس به نام کربلا و راهی و مسلکی به نام عاشورا است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: جمعی توفیق خاص دارند و علاوه بر روح، جسم خود را نیز امروز به این وادی متبرک رساندند و نائل به زیارت آن حضرت شدند و پیاده روی و عبادت خاصی را صورت دادند. شما اهالی زاوین نیز خوش ذوق بوده‌اید که در این روز باعظمت، از طریق شهدای خودتان و با یاد و خاطره شهدای این منطقه و محدوده که در همان مسیر حرکت کرده‌اند و جان خود را تقدیم کرده‌اند، در این اجتماع و جلسه شرکت دارید و دل‌ها را با استفاده از این مجلس و به واسطه یاد شهدا به کربلا فرستاده‌اید.

سردار نظری با اشاره به اینکه باید بابت تمامی ارادت‌ها نسبت به این خط و مسیر شکرگزار بود ادامه داد: این راه همچنان نمود و ظهور و تجلی دارد؛ قطعا در ثواب پیاده روی اربعین شریک خواهید بود زیرا تمامی دل‌ها متوجه آن نقطه است و این مجلس نیز مجلس شهدا است؛ شهدا چند نکته کلیدی دارند که درباره آنها مهم است و باید یادآوری شود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: خانواده شهدا بسیار برای ما محترم و فرصت و غنیمت هستند؛ نخستین نکته این است که باید توجه داشته باشیم که هدف تمامی شهدا یک هدف بلندو بزرگ و معنوی بوده و آن حفظ اسلام است؛ همان چیزی که امام حسین(ع) و شهدای کربلا برای زنده ماندن آن در آن مقطع از تاریخ جان‌های خود را تقدیم کردند و شهدای ما نیز در همان مسیر و با همان هدف به شهادت رسیدند. هدف شهدا یک هدف معنوی است؛ یک هدف الهی و بلند است و مبادا که اهداف شهدا را کوچک کرده و طراز آنها را کاهش دهیم؛ شهدا با نگاه و با اندیشه بلند و شناخت عمیق و دقیق متوجه شدند که برای رشد و تعالی و در مسیر حق قرار گرفتن انسانها، باید در محضر الهی حاضر باشند.

سردار نظری با اشاره به اینکه هدایت انسانها ارزش این را دارد که انسانهای دیگری جان خود را تقدیم کنند و این هدف بسیار بزرگی است که با حفظ اسلام محقق می‌شود تصریح کرد: شهدای ما در دوره انقلاب اسلامی، اسلام ناب را در نظام اسلامی متجلی کردند و برای همین است که امام عزیز می‌فرماید حفظ این نظام از اوجب واجبات است و برای این نظام، این شهدا جان خود را تقدیم کردند و خانواده شهدا حاضر شدند جوان‌های خود را در این مسیر تقدیم کنند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تاکید کرد: اگر اسلام تبلور یافت و نظام اسلامی بر پایه اسلام ناب استحکام پیدا کرد آنجاست که سایر اهداف نیز محقق می‌شود؛ بنابراین شهدای ما برای اسلام و ارزش‌ها و برای مرزهای معنوی به شهادت رسیدند. نکته بعدی که باید توجه کنیم این است که شهدا منحصر در مقطع زمانی خود نیستند؛ درست است که قیام امام حسین(ع) و یاران ایشان، در مقابل یزید زمانه بود اما این قیام و این شهادت منحصر به در آن مقطع زمانی نیست و منحصر در تقابل با یزید زمان خود به تنهایی نیست و شهدا ضمن اینکه اثرگذاری وضعی دارند و در مقطعی که به شهادت می‌رسند تاثیر خود را براساس اهدافی که در آن دوره وجود دارد می‌گذارند اما محدود به آن مقطع نیستند و برای همین است که شهدا زنده هستند و شهدا شمع محفل بشریت هستند.

سردار نظری با تاکید بر اینکه باید شهدا را ببینیم و چشمان خود را باز کنیم و شهید و شهادت و خط شهادت را ببینیم اظهار داشت: اگر اینها را نبینیم معنایش این نیست که این شهدا جلوه‌گری ندارند؛ شهدا دائم در حال نورافشانی هستند و برای هدایت بشریت نورانیت دارند و شرطش این است که ما ببینیم و چشمان خود را باز کنیم.

وی ادامه داد: شهدا خطشان ادامه و استمرار دارد؛ شهدا مخصوص یک مقطع نیستند؛ اینکه یک دوره به شهادت برسند و سپس قطع بشود نیست؛ خط شهادت از ابتدای تاریخ اسلام به وجود آمده و در این مسیر حق و حقانیت تا ابد ادامه خواهد داشت. ما همچنان که گذشتگان و شهدای صدر اسلام را داریم و شهدای کربلا را داریم در دوره 1400 ساله اسلام، شهدای متعددی داریم؛ ممکن است فراز و نشیب باشد اما این جریان قطع نشده و تاکنون نیز ادامه پیدا کرده است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: خط شهادت ادامه دارد و ما باید آماده باشیم؛ این جریان ادامه دارد اما آثار شهدا و برکات آنها را باید مرور کنیم. نخستین اثر و برکت و تاثیری که خون شهید دارد؛ ارتقاء یافتن است. شهید به محض اینکه خونش ریخته شد و به شهادت رسید، اوج می‌گیرد؛ برای همین است که آیات و روایات و احادیث اشاره دارند که شهید در اوج قرار می‌گیرد و این همان نقطه اوجی است که انسان می‌تواند قرار گیرد و جز با شهادت این مهم میسر نیست.

سردار نظری تاکید کرد: در نتیجه خون شهدای کربلا اسلام حفظ شد و حتما در نتیجه خون شهدای مردم نیز نظام اسلامی حفظ شده و خواهد شد؛ اگر شهدای کربلا و عاشورا نبودند قطعا امروز ما اسلامی در اختیار نداشتیم که بخواهیم مسیر را طی کنیم؛ ارزش خون شهید این است و بادی حفظ شود و مهمترین ارزش نظام مقدس اسلامی است.

وی بیان کرد: مردم ایران اسلامی طی 40 سال گذشته و بلکه قبل از آن در جریان نهضت امام و انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف به زیبایی ثابت کردند که تمام این مولفه‌های مربوط به شهدا را پیاده سازی کرده‌اند و با چشم دل به کربلا، همیشه نگاه کرده‌اند و برای همین است که امام عزیز فرمودند محرم و صفر است که اسلام را حفظ کرده است.

سردار نظری خاطرنشان کرد: مردم برای حفظ نظام، محرم و صفر را گرامی داشته‌اند و شهید نیز در این راه تقدیم کرده‌اند؛ تنها عرض ارادت صرف و سوگواری نبوده بلکه به میدان مبارزه نیز شتافتند و در عمل ثابت کردند که آن مسیر را ادامه می‌دهند و جوانان خود را در این مسیر تقدیم می‌کنند و سند این موضوع خانواده شهدا هستند.

وی ادامه داد: امروز نیز این مسیر ادامه پیدا کرده و منحصر به جغرافیا و مرزهای کشور خودمان نیز نشده است؛ امروز عزت‌مندی مردم و نظام نتیجه این مسئله است و باید اینها را قدر بدانیم و نباید تحت تاثیر عملیات روانی دشمنان قرار بگیریم و دستاوردها را فراموش کنیم؛ امروز اگر از دنیا و شخصیت‌های مستقل سوال شود کدام جامعه و مردم و ملت از عزت برخوردار هستند آیا غیر از مردم ایران اسلامی که در اوج عزت قرار دارند و برای سایر جوامع الهام بخش هستند جای دیگری را می‌توان نام برد؟

سردار نظری بیان کرد: ملت ما در اوج عزت و استقلال است؛ هیچ کشوری بر سرنوشت این مردم نمی‌تواند حاکمیت داشته باشد و هیچ کشوری جرات تعرض ندارد و در حوزه علمی نیز استقلال بالایی داریم و مرزها و خاکریزهای علمی یکی پس از دیگری در حال فتح شدن است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.