معاون وزیر صنعت با بیان اینکه صادرات کالاهای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی، ممنوع است، گفت: صادرکنندگانی که به تعهدات ارزی خود عمل نکنند، از مشوق‌ها محروم می‌شوند.

صادرکنندگان به تعهدات ارزی خود عمل نکنند از مشوق‌ها محروم می‌شوند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مجتبی خسروتاج با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه دولت تلاش می‌کند از منابع ارزی کشور در جهت تامین نیازهای کشور استفاده کند، افزود: از ابتدای اجرای سیاست های جدید ارزی قرار شد منابع ارزی حاصل از صادرات غیر نفتی در سامانه «نیما» عرضه شود .

وی ادامه داد : پتروشیمی ها و فولادی ها حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون در ماه می توانند ارز حاصل از صادرات محصولات خود را وارد کشور کنند و در اختیار دیگر بخش ها قرار دهند بنابراین در ۶ ماه حدود ۹ میلیارد باید وارد کشور می کردند اما در این مدت حدود ۶ و نیم تا ۷ میلیارد یعنی حدود ۷۵ درصد منابع ارزی خود را واریز کردند .

خسروتاج افزود : از زمانی که تعهد ارزی ابلاغ شد همه صادرکنندگان در گمرکات کشور در کنار اظهارنامه صادرات،فرم تعهد ارزی را باید پر و امضا کنند تا به روش هایی که مشخص شده است، ارز حاصل از صادرات را در چرخه اقتصادی کشور وارد کنند و بانک مرکزی از این اطلاعات آگاه است و بر آن نظارت می کند .

وی گفت : بر اساس دستور العمل بانک مرکزی در صورتی که صادرکنندگان به تعهدات ارزی خود عمل نکنند از مشوق ها محروم می شوند .

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.