مدیرامور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه فروش دارو در عطاری ها ممنوع است اظهار کرد: ارائه داروهای غیر استاندارد در عطاری ها سلامت مردم را تهدید می کند.

فروش داروهای غیراستاندارد در عطاری ها سلامت مردم را تهدید می کند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی روحبخش با بیان اینکه  فعالیت عطاری های غیر مجاز یکی از چالش ها در حوزه سلامت به شمار می روند خاطر نشان کرد: برخی عطاری ها با ارائه دارو و یا مکمل های غیر مجاز آسیب جدی بر سلامت وارد می کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده در برخی از داروها و مکمل های دارویی که در عطاری های مجاز ارائه می شود مواد مخدر یافت شده است تصریح کرد: مردم هر گونه مکمل و دارو اعم از شیمیایی و گیاهی را از داروخانه ها تهیه کنند.

اجرای طرح های نظارتی و بازرسی از داروخانه ها  

مدیرامور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ۶۰۰ داروخانه فعال در سطح شهر مشهد اظهار کرد: تیم های نظارتی و بازرسی به طور مستمر از داروخانه های فعال در مناطق زیر پوشش بازدید می کنند و از ابتدای امسال تا کنون ۸۱۲ مورد بازرسی از داروخانه ها انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: داروهایی که تایید سازمان غذا و دارو نداشته باشند و در قالب قاچاق وارد کشور شده باشند جمع آوری و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی افزود: هم اکنون ۶۰شرکت پخش دارو در شهر مشهد فعال است که بسیاری از آن ها کل استان خراسان رضوی را برای توزیع و تدارک تحت پوشش خود قرار داده اند.
منبع: دانشگاه علوم پزشکی
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.