وزیر راه و شهرسازی با استقبال استاندار خراسان رضوی وارد مشهد شدو مهمترین پروژه های شهرسازی وراه و ترابری رابررسی کرد.

مسیر ریلی سرخس تاچابهار و مشهد تا گرگان از قدیمی ترین پروژه های در دست پیگیری است/۱۷ هزار  مسکن مهرهنوز ناتمام است

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسلامی که بتازگی به عنوان وزیر راه و شهرسازی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفته است برای زیارت بارگاه نورباران رضوی به مشهدسفری  کوتاه داشت.
 استاندار خراسان رضوی در ابتدای این دیدار گزارشی از وضعیت پروژه های ریلی و جاده ای استان ارائه شد و از جمله مهمترین پروژه های ریلی را خط آهن مشهد – خواف- هرات دانست و گفت : ۷۰ کیلومتر از مسیر ریلی خواف – هرات  درداخل خاک جمهوری اسلامی ایران تا مرز شم تیغ به انجام رسیده و بخشی از مسیر در داخل خاک افغانستان هم تا غوریان تکمیل شده اما ۶۰ کیلومتر دیگر تا هرات باقیمانده که در دست پیگیری است.
 علیرضا رشیدیان افزود : ازمسیر ریلی سرخس -مشهد – چابهار هم قطعه ای در مسیر گناباد اجرایی شده  و راه آهن مشهد – گرگان که از قدیمی ترین پروژه هاست در دست پیگیری است تا اجرایی شود.
وی در موضوع مسکن مهر هم گفت : از کل مسکن مهر تعهد شده استان در دولت نهم و دهم که بالغ بر ۱۱۰ هزار مورد بود ۳۳  هزار واحد آن در همان دولت ها انجام شد اما  بیش از ۶۰ هزار واحد آن را در دولت تدبیر و امید به انجام رساندیم و در این میان نه تنها زیرساخت های این ۶۰ هزار واحد بلکه زیرساخت وروبناهای ۳۳ هزار واحدی که در دولت قبل انجام شده بود را نیز به اجرا درآوردیم.
رشیدیان همچنین با اشاره به حوزه ناوگان هوایی استان و  فرودگاه های موجود و شرایط آنها گفت : مشهد بعد از مهرآباد از پرترافیک ترین فرودگاه های کشور است و گاه بالغ بر ۳۰۰ پرواز در روز دارد.
وی با اشاره به برخی مشکلات فرودگاه موجود مشهد، از جمله  آلودگی های  صوتی و برخی مسائل زیست محیطی اظهار کرد : طرح باند سوم فرودگاه مشهد بررسی و مصوب شده و الان در حال واگذاری به پیمانکار است وبخشی از زمین این طرح از مزرعه نمونه آستان قدس رضوی و بخشی هم از ارتش تامین شود که امید است کمک کنید تا کار تسریع شود.
وی گفت : فرودگاه گناباد هم پیشرفت خوبی دارد و ترمینال آن در حال ساخت است و اسکلت ترمینال به زودی به انجام می رسد.
استاندار خراسان رضوی در ادامه از وزیرراه و شهرسازی دعوت کرد تا همزمان با دهه آخر ماه صفر  به مشهد سفری داشته و از مسیرهای ترددی زائران پیاده رضوی بازدید کند.
وی با آرزوی موفقیت برای وزیر جدید راه و شهرسازی افزود : خراسان رضوی با توجه به وسعت و جمعیت و حجم ۳۰ میلیونی زائر و مسافر در سال از شرایط و اهمیت خاصی برخوردار است که امید است نگاه ویژه ای به این استان در حوزه های حمل و نقلی و نیازها و ضرورت های این حوزه شود.
وزیر راه و شهرسازی هم در  بخش فرودگاهی گفت : مشهد با ظرفیت ها و موقعیت خاص در حوزه فرودگاهی می تواند تبدیل به هاب منطقه ای مهمی شود.
 محمد اسلامی  افزود : این منطقه دهها برابر برخی فرودگاه های پرتردد کشورهای اطراف می تواند نقش ایفا کند زیرا بیش از ۶۰۰  میلیون نفر فقط جمعیت اطراف ماست که می تواند اقتصاد کشور را شکوفا کند و باید به این حوزه توجه ویژه ای شود.
 وی تصریح کرد : این استان در حوزه فرودگاهی و ریلی ظرفیت قابل توجهی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.