معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دو کشور برای توسعه تعاملات اقتصادی بین خراسان رضوی و هرات باستان تاکید کرد.

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه تعاملات اقتصادی خراسان رضوی و هرات باستان

به گزارش قدس آنلاین، مهندس قربان میرزایی در ادامه برنامه های سفرش به هرات، در دیدار با جمعی از تجار، فعالان اقتصادی و تشکل های فعال ایران و افغانستان در محل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات، نقش بخش خصوصی را در کمک به دولت ها برای ارتقا سطح تعاملات تاثیر گذار دانست.
وی افزود: به همین منظور، تبادل هیات های تجاری و فعالان اقتصادی بین دو کشور ایران و افغانستان و استان های خراسان رضوی و هرات باستان گسترش یافته است.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: این دو استان دارای مزیت های فراوانی در حوزه های مختلف هستند که باید از آن ها به نحو شایسته ای استفاده کرد.
میرزایی، خواستار معرفی فرصت های سرمایه گذاری دو طرف و تسهیل در این روند برای حضور سرمایه گذاران دو طرف شد و تصریح کرد: جمهری اسلامی ایران، قوانین جدیدی را در این حوزه به تصویب رسانده است.
وی از سرمایه گذاری تجار و بازرگانان افغانستانی در خراسان رضوی استقبال کرد و گفت: دولت در کنار سرمایه گذاران است و از آنان حمایت می کند.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این دیدار تاکید کرد: اهتمام ما بر این است که  کمک کنیم تا تجار از ظرفیت های همدیگر برای هم افزایی وتعاملات بیشتردر همه زمینه هابخوبی استفاده کنند.
در این دیدار سرپرست استانداری هرات و چند نفر از مسئولان دستگاههای اجرایی این ولایت، سرکنسول ایران در حوزه غرب افغانستان، معاون والی سرپرست ولایت، مدیران واحدهای تجاری ایرانی حاضر در افغانستان و  تنی چند از تجار افغانستانی حضور داشتند.
مشکلات تجارت، سرمایه گذاری و حوزه حمل و نقل،   نحوه فعالیت بانک ها و نقل و انتقال پول تجار، تسهیلات جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و تکمیل و بهره برداری راه آهن خواف به هرات، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 منبع: استانداری

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.