خراسان شمالی- حمیدرضا شافعی گفت: در حال حاضر ۳۰۰ دستگاه تاکسی تلفنی در شهر تجهیزات این طرح را نصب کرده‌اند ولی در ابتدا ۱۰۰ دستگاه تاکسی اینترنتی کار خود را آغاز می‌کنند.

نخستین تاکسی اینترنتی در بجنورد راه‌اندازی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمیدرضا شافعی، مدیر عامل سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد از راه اندازی نخستین تاکسی هوشمند اینترنتی (هم‌سی) در این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه، فعالیت شرکت های تاکسی اینترنتی به‌سرعت در حال گسترش هستند، افزود: فعالیت این شرکت ها در اکثر شهرها با استقبال روزافزون مسافرین همراه بوده است و از طرفی با کمک گرفتن از این تکنولوژی می توان بسیاری از معظلات ترافیکی را حل کرد.

وی ادامه داد:این سازمان پس از بررسی و جلسات متعدد هئیت مدیره تصمیم گرفت، در جهت ارائه خدمات نوین و همچنین سوق دادن این خدمات بسمت نیازهای شهر بجنورد و ساماندهی وضعیت موجود ناوگان تاکسی های تلفنی و دفاتر شرکت های حمل و نقل، نسبت به راه اندازی تاکسی اینترنتی و هوشمند بطور همزمان در این ناوگان اقدام کند.

شافعی امکان سفارش سرویس بصورت تلفنی و اینترنتی، امکان ثبت آدرس منزل، محل کار و ارائه خدمات بصورت خودکار، مکان سفارش سرویس با راننده خانم بصورت تلفنی و اینترنتی، امکان نظرسنجی از مسافر درباره نحوه ارائه سرویس توسط راننده، استفاده از ناوگان موجود تاکسی های تلفنی و رعایت مصوبه شورای ترافیک استان و عدم افزایش ناوگان را از مزایای این طرح عنوان کرد.

وی افزود: حرکت به‌سمت ارائه خدمات الکترونیکی به رانندگان مانند صدور مجوز درخواست مرخصی و...، امکان نظارت بیشتر به ناوگان و جلوگیری از گردش بی رویه خودروها در سطح شهر، از دیگر مزایای این طرح هستند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی بجنورد گفت: در حال حاضر ۳۰۰ دستگاه تاکسی تلفنی در شهر تجهیزات این طرح را نصب کرده اند ولی در ابتدا ۱۰۰ دستگاه تاکسی اینترنتی کار خود را در سطح شهر آغاز می کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان همچنین می توانند با شماره تلفن ۳۱۲۰ بصورت تلفنی نیز درخواست تاکسی کنند.

شافعی در خصوص فعالیت تاکسی های اینترنتی در سطح شهر، نیز گفت: در حال حاضر سه شرکت تاکسی اینترنتی در بجنورد به طور غیر قانونی و بدون مجوز فعالیت می کنند که در این زمینه تذکرات به آنان داده شده و پرونده آنان به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است.

وی افزود: برابر ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی؛ حمل و نقل بار و مسافر در محدوده شهری فقط به عهده شهرداری است و باید از شهرداری مجوز فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.