رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اهمیت برگزاری انتخاباتی پاک برای تعیین رئیس بعدی این سازمان تأکید کرد.

شیخ سلمان: AFC‌ به هیچ کس اجازه نمی‌دهد چیزهایی که ما در کنار هم ساخته‌ایم را نابود کند

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهان «بازی جوانمردانه» برای انتخابات سال آینده ریاست AFC و فیفا بدون دخالت طرف سوم تأکید کرد.

سیخ سلمان در سخنرانی‌اش در اختتامیه بیست‌وهشتمین کنگره AFC به نمایندگان AFC اعلام کرد نوبت بعدی که اعضای این کنگره با یکدیگر تجدید دیدار خواهند داشت برای انتخابات ریاست این سازمان خواهد بود، انتخاباتی که قرار است در روز ششم آوریل سال ۲۰۱۹ در مقر AFC‌ در شهر مالزی کوالالامپور برگزار شود.

رئیس AFC گفت: همانطور که خودتان می‌دانید، انتخابات ما همیشه بر پایه بازی جوانمردانه استوار بوده است. مانند بازی فوتبال، در انتخابات هم باید قوانین و مقررات رعایت شوند. در آسیا و به خصوص اینجا در AFC در ۵ سال اخیر، ما آوازه و وجهه مثبتی از خود بر جا گذاشته‌ایم. ما نه نیاز داریم و نه می‌خواهیم که هیچ طرف ثالثی در انتخابات ما مداخله کرده و آن را تحت تأثیر قرار دهد. در این زمینه باید قدرتمند باشیم.

شیخ سلمان ادامه داد: تمام فدراسیون‌های فوتبال آسیا باید آزادانه بتوانند از حقوق خود به نفع فوتبال استفاده کنند و باید این را به یاد داشت که ما اینجا برای خانواده فوتبال آسیا کار می‌کنیم. اعضای خانواده ما باید در کنار هم بمانند.

شیخ سلمان درباره سیر پیشرفت AFC‌ از سال ۲۰۱۳ تاکنون عنوان کرد: AFC در فوتبال و در اتحادیه‌ها و فدراسیون‌های عضو این سازمان سرمایه‌گذاری کرده و این باعث ایجاد اتحادی فوق‌العاده شده است. باید در کنار یکدیگر بمانیم تا از اصول‌مان دفاع کنیم و این کلید موفقیت ما در چند سال اخیر بوده است. AFC‌ به هیچ کس اجازه نمی‌دهد چیزهایی که ما در کنار هم ساخته‌ایم را نابود کند.

رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به دور بعدی انتخابات نهاد حاکم بر فوتبال قاره کهن، تأکید کرد: به اعضای کمیته اجرایی AFC در اجلاس اخیرشان در تاشکند ازبکستان اطلاع داده‌ام که به حمایت آنها برای انتخاب مجددم نیاز دارم. من این افتخار را داشته‌ام که رئیس شما باشم و حالا به دنبال آن هستم که به همکاری‌مان در کنار هم ادامه دهیم. همچنین من بابت نامه‌های حمایت‌آمیز و دلگرم کننده‌ای که از سوی ۴۰ اتحادیه و فدراسیون عضو AFC دریافت کرده‌ام، بسیار قدردان هستم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.