مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر ممنوع بودن فروش دارو در عطاری های مشهد تاکید کرد.

تاکید بر ممنوع بودن فروش دارو در عطاری ها

  به گزارش قدس آنلاین، مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ارائه تاکید بر ممنوع بودن فروش دارو در عطاری ها داروهای غیر استاندارد و یا مکمل های غیر مجاز در عطاری ها سلامت مردم را تهدید می کند و فروش آن در عطاری ها ممنوع است.

دکتر علی روحبخش با بیان اینکه فعالیت عطاری های غیر مجاز از چالش ها در حوزه سلامت به شمار می رود گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در برخی از داروها و مکمل های دارویی که در عطاری های مجاز ارائه می شود مواد مخدر یافت شده است از این رو مردم هر گونه مکمل و دارو اعم از شیمیایی و گیاهی را از داروخانه ها تهیه کنند.

وی با بیان این که  ۶۰۰ داروخانه در مشهد فعال است افزود: گروه های نظارتی و بازرسی به طور مستمر از داروخانه های فعال در مناطق زیر پوشش بازدید می کنند.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: داروهایی که تایید سازمان غذا و دارو نداشته و در قالب قاچاق وارد کشور شده باشد جمع آوری و با متخلفان برخورد قانونی می شود. روحبخش افزود: هم اکنون  ۶۰ شرکت پخش دارو در شهر مشهد فعال است که بسیاری از آن ها کل خراسان رضوی را برای توزیع و تدارک تحت پوشش خود قرار داده اند.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.