البرز-مسعود ضرابی با اشاره به اینکه در این صنف به دلیل نوسانات ارزی با یک رکورد صدرصدی مواجه شده ایم، گفت: در ۶ ماه سال جاری ۷۴ مجوز طلا فروشی باطل شده است.

مردم تمایلی به خرید طلا ندارند/ با رکورد ۱۰۰ درصدی مواجه ایم

مسعود ضرابی رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا وجواهر کرج در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص مشکلات سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر اظهارکرد: موجودی طلا فروشان بصورت نقدی نیست بلکه باطلا معامله می شود و به دلیل نوسانات ارزی با یک رکورد صدرصدی مواجه هستیم.

وی افزود: اتحادیه طلا فروشان در اواخر مهرماه سال جاری ۵۴ مجوز طلا فروشی و ۲۰ مجوز دیگر به درخواست خود طلافروشان را باطل کرده است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا وجواهر کرج یکی از مشکلات این صنف را بحث ارزش افزوده دانست و گفت: با این رویه مردم تمایلی به خرید طلا ندارند چراکه طلایی را که می خرند ۴۰ درصداز قیمت خریداری شده مشتری کم می شود و از این رواعتمادی به خرید طلا نیست.

ضرابی به فروش غیر قانونی طلا بدون اجرت اشاره کرد و گفت: اگرمجوز برخورد با فروش طلای بدون اجرت را بگیریم دراین مورد ورود خواهیم کرد اما مردم بیشتر تمایل به خرید طلا بدون اجرت دارند البته به علت اضافه شدن ارزش افزوده واجرت طلا حق هم دارند سراغ اینگونه طلا ها بروند.

وی درپاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر اینکه نظارتی برعملکرد طلا فروشان هنگام خرید طلا با قیمت های متفاوت وجود دارد یا نه، گفت: طلایی که خریداری می شود به هنگام فروش ۱۰ درصد ازخود طلا و۹ درصد ازاجرت کار به واسطه مالیات ارزش افزوده کسرمی شود.

ضرابی افزود: در واقع اختلافات به وجود آمده در قیمت طلا در نوسانات قیمت طلا است چراکه اتحادیه نرخ مشخصی تعیین کرده است و کاملا نظارت می کند.

وی در خصوص افزایش قیمت سکه در کشور گفت: در وضعیت نوسانات ارزی، برگشت قیمت سکه به قیمت گذشته امکان ندارد مگراینکه ارز کاهش یابد و قیمت سکه نیز کاهش می یابد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا وجواهردر پایان گفت: قیمت بازارجهانی طلا بصورت اُنس محاسبه می شود اما در کشور ما طلا را با نرخ آزاد ارز محاسبه می کنند و اگر طلا به اینصورت فروش نرود دیگرطلایی درکشور باقی نمی ماند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.