گیلان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه هفت هزار و ۴۸۵ نفر زائر از استان گیلان و ۱۱ هزار و ۸۷۵ نفر زائر خارجی بودند گفت: حضور این تعداد زائر خارجی نسبت به ایام اربعین سیدالشهدا(ع) در سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشت.

بیش از ۴ هزار نفر از زوار گیلانی به استان برگشتند / افزایش ۳۵ درصدی زائران خارجی اربعین حسینی

به گزارش قدس آنلاین ،محمدرضا نازک کار با تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی اظهار کرد: از ابتدای سفر معنوی پیاده‌روی اربعین ۱۹ هزار و ۳۶۰ نفر زائر گیلانی و خارجی از کشورهای روسیه، آذربایجان و گرجستان از مرز آستارا وارد کشور شدند و از مرز مهران به کربلا رفتند.

وی با اشاره به عزیمت هفت هزار و ۴۸۵ نفر زائر گیلانی و ۱۱ هزار و ۸۷۵ نفر زائر خارجی از گیلان به کربلای معلی افزود: حضور این تعداد زائر خارجی نسبت به ایام اربعین سیدالشهدا(ع) در سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشت که با ۴۷ دستگاه اتوبوس به مرز مهران رهسپار شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از ۱۲۸ سفر منفرد و حرکت ۱۱۹ اتوبوس دربستی از گیلان به مرز مهران خبر داد و گفت: تا شب گذشته ۱۱۴ دستگاه اتوبوس زوار اربعین به سمت گیلان حرکت کردند که حدود چهار هزار و ۷۱۸ مسافر زائر کربلای معلی را به استان باز می‌گرداند.

نازک کار با اشاره به ازدیاد زوار در اربعین امسال بیان کرد: تمام مسافرت‌های امسال دست‌اندرکاران حمل‌ونقل جاده‌ای طی ابلاغیه‌ای کنسل شد تا بتوانیم عزیزان زائر را به سلامت از مرز مهران به استان گیلان بازگردانیم.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.