عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: شکستن چرخه ترس و دردمقدمه زایمان طبیعی وضامن سلامت مادران و نوزادان است.

 شکستن چرخه ترس و دردمقدمه زایمان طبیعی وضامن سلامت مادران است

 به گزارش قدس آنلاین، دکتر شاپور بدیعی از ایجاد ۷۹ پایگاه آموزشی آمادگی برای زایمان در مراکز دولتی و خصوصی در مناطق زیر پوشش دانشگاه خبر دادوافزود:با افزایش اطلاعات و آگاهی های مادران باردار و توانمندسازی آنان، می توان بر ترس ها و استرس مادران غلبه کرد.

اوبا بیان اینکه این پایگاه ها در مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان ها و یا مراکز مشاوره مامایی راه اندازی شده است اظهار داشت: مادران باردار باید از هفته ۲۰ بارداری در این کلاسها شرکت و توانمندی لازم را برای طی کردن فیزیولوژیک زایمان کسب کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهدخاطر نشان کرد: این دوره ها  با هدف، همراهی و حمایت از خانواده و توانمندسازی مادران باردار و پدران در انتظار فرزند، برای سپری کردن لذت بخش دوران انتظار،   تجربه زایمان خوشایند، کسب قابلیت مادر بودن و پدر شدن و پاسخ به سوالات برگزار می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تغییرات فیزیولوژیک بدن، مراحل رشد جنین، رفع شکایات شایع بارداری، تغذیه سالم، علائم خطر، مراحل زایمان، تکنیک‌های آرام‌سازی و فراگیری روشهای غیردارویی کاهش درد زایمان، مدیریت روز زایمان، شیردهی و مراقبت از نوزاد از جمله مباحث آموزشی تئوری و عملی دراین دوره ها به شمار می رود.

دکتر بدیعی با بیان اینکه مهم‌ترین و بزرگ‌ترین هدف کلاس‌های آمادگی برای زایمان، شکستن چرخه ترس، اضطراب و درد است اظهار کرد: با افزایش اطلاعات و آگاهی های مادران باردار و توانمندسازی آنان، می توان بر ترس ها و استرس مادران غلبه کرد.

وی با اشاره به اینکه استرس و اضطراب، هورمون‌هایی را در بدن ترشح می‌کند که می‌تواند احتمال زایمان زودرس، پیشرفت نکردن زایمان یا به دنیا آمدن نوزاد کم‌وزن و همچنین درد زایمان را افزایش دهد خاطر نشان کرد:  کلاس‌های آموزشی می‌تواند با کاهش استرس‌های بارداری از برخی خطرات احتمالی نیز جلوگیری کند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: مادر باردار در طی این دوره یاد می‌گیرد که بسیاری از دردها و مشکلات  دوران بارداری را با روشهای غیردارویی کنترل کند.
منبع:وب دا
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.