انتقال کشتارگاه دغدغه مهم شهروندان گناباداست و وجود کشتارگاه در داخل شهر در ۲۰ سال گذشته به یکی از مهم ترین دغدغه های شهروندان گناباد تبدیل شده است.

آلایندگی کشتارگاه گناباد بهداشت و سلامت عمومی را به مخاطره انداخته است

به گزارش قدس آنلاین، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گناباد گفت: وجود کشتارگاه فعلی گناباد در محدوده شهر و آلایندگی ناشی از آن بهداشت و سلامت عمومی را به مخاطره انداخته است. انتقال کشتارگاه دغدغه مهم شهروندان گناباد

دکتر محمدرضا متقی افزود: انتقال این کشتارگاه به خارج شهر از ۲۰ سال پیش مطرح بوده که تاکنون محقق نشده است.

وی گفت: مسئولان و شهرداری باید با تکمیل کشتارگاه در دست احداث این مهم را سرعت بخشند.

متقی افزود: شبکه دامپزشکی بر روند کشتار دام در کشتارگاه گناباد نظارت کامل دارد ولی با توجه به مکان نامناسب آن باید به خارج شهر انتقال یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان گناباد نیز گفت: کشتارگاه این شهر به علت قدمت بسیار و قرار گرفتن در محدوده مسکونی تنگناهای زیادی برای شهروندان ایجاد کرده است.

دکتر ایرج مرادی افزود: : این کشتارگاه استانداردهای لازم را ندارد و به علت نبود جایگزین موقت و پرهیز از افزایش احتمالی تبعات کشتار غیر مجاز و بیماری های ناشی از آن تاکنون اقدام به تعطیلی آن نشده است.

او گفت: هم اکنون ظرفیت کشتارگاه های بیدخت و کاخک نیز دارای ظرفیت محدود است.

شهرستان گناباد از مناطق شاخص خراسان رضوی از نظر تولید گوشت قرمز و سفید، شیر و لبنیات محسوب می شود.

این شهرستان با تولید سالانه ۲ هزار و ۲۰۶ تن تخم مرغ، ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر، ۲ هزار و ۱۵۹ تن گوشت قرمز و ۱۳ هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ به ترتیب رتبه های اول، دوم، سوم و چهاردهم استان را دارد.

شهرستان ۸۸ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: صدا و سیما
پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.