خراسان شمالی- در نشست صمیمی کارکنان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان با استاندار خراسان شمالی مشکلات این دانشگاه از سوی نماینده کارکنان و دانشجویان بازگو شد.

مطالبات دانشگاه فرهنگیان طی مکاتبه ای با برآورد هزینه ها اعلام شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدرضا خباز، استاندار خراسان شمالی در نشست صمیمی کارکنان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان، اظهار داشت: تمامی تلاش ما مسئولان باید حمایت از آینده سازان این کشور باشد و برای تحقق این هدف باید توجه ما به آموزش و پرورش معطوف شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه توسط امام راحل(ره) وزیر وقت آموزش و پرورش بازسازی کشور را با شروع از قسمت آموزش و پرورش پیشنهاد داد، اما به دلیل خسارت های فراوان به مناطق جنگ زده بازسازی کشور از حوزه عمرانی آغاز شد.

وی با اشاره به سخنان شهید رجایی مبنی بر این که صرفه جویی در تمامی دستگاه های اجرایی برای آموزش و پرورش و صرفه جویی در آموزش و پرورش برای تربیت معلم، تصریح کرد: هزینه کردن در آموزش و پرورش در واقع نوعی سرمایه گذاری است چرا که مربوط به دانش آموزان، این آینده سازان این مرز و بوم است.

خباز مطرح کرد: عزت نفس آدمی به دارایی، پست و مقام نیست بلکه ارتباط نزدیک با ذات اقدس الهی است چرا که موجب می شود انسان نزد مردم عزیز باشد و به اعتقاد بنده شغل معلمی موجب کسب عزت دنیوی و اخروی می شود.

وی با بیان این که بنده به شغل معلمی خود افتخار می کنم، افزود: اعتماد مردم به بنده به عنوان نماینده مجلس به دلیل شغل معلمی ام بوده است و امروز وظیفه من به عنوان نماینده دولت و دیگر مسئولان پیگیری و حل مشکلات مربوط به دانشجویان و دانش آموزان است.

وی اذعان داشت: مشکلات طرح شده توسط دانشجویان و کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان را با همکاری و هم افزایی دستگاه های اجرایی حل خواهیم کرد.

استاندار خراسان شمالی گفت: بنده با علم به وجود مشکلات استان در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه ها دوشنبه این هفته با حضور در سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیر حل چالش های استان در حوزه های مرتبط بودم و مقرر شد علاوه بر مساعدت های امسال در بودجه سال ۹۸ نیز اعتبارات لازم لحاظ شود.

خباز تاکید کرد: مطالبات دانشگاه فرهنگیان استان طی مکاتبه ای همراه با برآورد هزینه های مورد نیاز اعلام شود.

بر اساس این گزارش، تامین اعتبار برای تکمیل خوابگاه دانشجویان، سرویس رفت و آمد، تکمیل و مرمت راه دسترسی، ایجاد فضای سبز، سالن ورزشی، بهبود زیرساخت ها برای افزایش سرعت اینترنت و انتقال فیبر نوری به دانشگاه از جمله موضوعات و مشکلات طرح شده در این دیدار بود.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.