مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با انتقاد از عدم انجام تعهدات پرداخت مابه‌التفاوت نرخ تکلیفی و قیمت تمام شده برق، گفت: اینها باعث شده تا نرخ تمام شده برق ۱۵۰ تومان برای هر کیلو وات ساعت شود در حالیکه فروش هرکیلو وات ساعت حدود ۹۰۲ ریال است.

انتقاد از عدم تعهدات پرداخت مابه‌التفاوت نرخ تکلیفی و قیمت تمام شده برق

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، حاجی‌رضا تیموری در رزمایش مولدهای برق اضطراری با بیان اینکه این شرکت ۳۴۸ میلیارد تومان از بابت برق فروخته شده از برخی ارگان‌ها و سازمان‌ها طلبکار است، گفت: باید توجه ویژه‌ای به تعهدات پرداخت مابه‌التفاوت نرخ تکلیفی و قیمت تمام شده برق شود چرا که قیمت تمام شده هر کیلووات ساعت برق ۱۵۰ تومان و فروش آن حدود ۹۰ تومان است بنابراین این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای شرکت‌های توزیع برق می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه صنعت برق یکی از حیاتی‌ترین صنایع کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: بدون شک نقش انرژی در زندگی روزمره به مثابه اکسیژن برای ادامه حیات انسان است و بقا و پایداری شبکه‌های برق، استمرار و برقراری انرژی الکتریکی برای مصارف مختلف جامعه از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

تیموری ادامه داد: قطع برق امروزه به عنوان یک آماج با اهمیت از سوی گروه‌های تروریستی و دشمنان برای از کار انداختن جوامع استفاده می‌شود لذا شناسایی تهدیدات و اتخاذ راهکارهای مناسب در برخورد با آنها موضوعی بسیار جدی و ضروری است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران خاطرنشان کرد: برگزاری رزمایش‌هایی که باعث می‌شود آمادگی ما برای مدیریت بحران در مواقع قطع برق افزایش یابد می‌تواند موجب ارتقاء سطح دانش و شناسایی تهدیدها و افزایش آمادگی صنعت برق مؤثر باشد.

وی عامل بالا بودن مصرف انرژی را شامل تکنولوژی نامناسب، وجود الگوی مصرف نادرست، فرهنگ نامناسب مصرف انرژی و ارزان بودن قیمت انرژی دانست و گفت: وجود فرهنگ نامناسب مصرف انرژی از جمله چالش‌های توسعه مناسب انرژی برق در استان تهران است.

وی گفت: عدم همراهی مناسب مشترکان دیماندی در استفاده از مولدهای اضطراری و همچنین وجود ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم خطوط انتقال، توزیع و فوق توزیع، پدیده سرقت تجهیزات شبکه و سرقت انرژی را به همراه داشته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.