عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر واقعا این سناریویی که دانمارک دارد بازی می‌کند، با هماهنگی آمریکا و صهیونیست‌ها انجام شده باشد که قطعا هم همینطور است، به نحوی می‌خواهند تلاش ایران و اتحادیه اروپا را برای بحث رابطه مالی قطع کنند و نگذارند این کانال ارتباطی به نتیجه برسد.

اروپا با مانوردادن روی بحث دانمارک می‌خواهد به تعهدات مالی خود عمل نکند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مورد اتهام‌زنی دانمارک به جمهوری اسلامی ایران گفت: با تلاش‌های دیپلماتیکی که جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر داشت و همچنین خروج آمریکا از برجام و مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی، بالاخره منتهی به یک کانال ارتباطی بین ایران و اروپا شد و به یک نحوی باعث شد کشورهای اروپایی به آمریکا و تحریم‌های او نه بگویند. 

وی ادامه داد: مقامات اروپایی نوید این را داده بودند که یک کانال ارتباطی بین ایران و اروپا شکل خواهد گرفت، البته هیچ‌کدام اقدام عملی نکردند و بارها هم مقامات کشورمان این موضوع را اذعان داشتند و در صحنه عمل هم مشاهده کرده‌ایم که اقدام خاصی صورت نگرفت، اما حداقل در بیان، توافقات و مذاکرات چنین صحبت‌هایی می‌شد و تأکید می‌کردند این کانال ارتباطی برقرار خواهد شد تا جمهوری اسلامی ایران بتواند با اتحادیه اروپا مراوده داشته باشد. 

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در چنین شرایطی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها فعال شدند تا بالاخره سناریویی درست کنند و مناسبات بین ایران و اروپا را به هم بزنند، به همین جهت دنبال یک بهانه و مستمسکی بودند تا مناسبات ایران و اروپا را به حالت خصمانه برگردانند و نهایتا هم بحث دانمارک موضوعی شد که روی آن مانور دادند.

وی ادامه داد: با سناریوی دانمارک می‌توانند موضوع حمایت این کشور از گروه تروریستی الاحوازیه، قتل خاشقچی توسط رژیم سفاک آل‌سعود و بن‌سلمان و همچنین رابطه ایران و اروپا را تحت‌الشعاع قرار دهند و فرار رو به جلو کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا موضوع اتهام زنی دانمارک به ایران می‌تواند بر روی SPV یا همان رابطه مالی ایران و اروپا نیز تأثیر بگذارد یا خیر، گفت: تحلیل من این است که اگر واقعا این سناریویی که دانمارک دارد بازی می‌کند، با هماهنگی آمریکا و صهیونیست‌ها انجام شده باشد که قطعا هم همینطور است، به نحوی می‌خواهند تلاش ایران و اتحادیه اروپا را برای بحث رابطه مالی قطع کنند و نگذارند این کانال ارتباطی به نتیجه برسد.

نقوی حسینی تاکید کرد: اگر اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی هم در این ماجرا بر طبل اتهام‌زنی به ایران بکوبند، نشان می‌دهد اتحادیه اروپا عزمی برای برقراری کانال ارتباطی نداشته است و دنبال بهانه‌ای است که موضوع را منتفی کند بدون اینکه مورد اتهام واقع شود، چون اروپایی‌ها نمی‌توانند به طور مستقیم بگویند ما این کانال را نمی‌توانیم برقرار کنیم زیرا قبلا به این امر وعده داده و در این رابطه صحبت کرده و قول داده بودند. قطعا دستگاه دیپلماسی متوجه چنین سناریوهایی است و مناسبات خود را طوری برنامه ریزی می‌کند که این اتفاقات نتواند بروی وعده اروپا تاثیر بگذارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.