ائمه جمعه خراسان رضوی با تأکید بر اینکه آمریکا ذاتاً عهدشکن و زیاده‌طلب است؛ تأکید کردند: شعار مرگ بر آمریکا درواقع یک نوع پدافند غیرعامل است که در 13 آبان امسال محکم‌تر از گذشته فریاد زده می‌شود.

آمریکا ذاتاً عهدشکن و زیاده‌طلب است/ شعار مرگ بر آمریکا درواقع یک نوع پدافند غیرعامل است
به گزارش قدس آنلاین ، ائمه جمعه خراسان رضوی ظهر امروز در اجتماع نمازگزاران جمعه در شهرستان‌های این استان با اشاره به فرارسیدن 13 آبان و ضرورت حضور آگاهانه آحاد مختلف مردم، بر حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی این روز تأکید کردند.

ملت ایران در 13 آبان سیلی محکمی بر آمریکای خبیث خواهند زد

امام‌جمعه داورزن در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز فرارسیدن تبعید امام راحل(ره) به ترکیه در سال 1343 هجری شمسی؛ گفت: امسال این روز از ویژگی خاصی برخورداراست و اینکه آمریکای جنایتکار تمدید تحریم‌های خود را در این روز قرار داده است نشان از کینه‌ها و جبران شکست‌های گذشته‌ اوست.

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده  تأکید کرد: اقشار مختلف مردم انقلابی ایران در راهپیمایی 13 آبان امسال سیلی محکمی بر آمریکای ‌خبیث خواهند زد.

وی با اشاره به‌روز فرهنگ عمومی؛ افزود: همه باید در گسترش فرهنگ ایرانی، اسلامی خود بکوشیم و مسئولان فرهنگی کشور بدانند فرهنگ اهمیت بسیار بالایی دارد چراکه رهبر معظم انقلاب، تأمین استقلال کشور را درگرو استقلال فرهنگی می‌دانند.

امام‌جمعه داورزن در ادامه به ویژگی‌های‌ افراد متقین اشاره کرد؛ و یادآور شد:هرچند انسان‌ها در مقابل نعمت‌های الهی، بلاها و ابتلائات در زندگی مختلف‌اند اما در کلام امیرالمؤمنین(ع)، افراد باتقوا در بلا و آسایش حالشان یکسان است.

مردم ایران تحت هیچ شرایطی به آمریکا اعتماد نمی‌کنند 

امام‌جمعه کاشمر در اجتماع نمازگزاران کاشمری در مصلای این شهر با تسلیت ایام حزن و اندوه سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)؛ گفت: حضور پرشور و حماسی بیش از 60 هزارنفری مردم در پیاده‌روی حرم تا حرم در کاشمر که قدم در مسیر کاروان پیاده امام حسین(ع) گذاشتید قابل‌تقدیر و تجلیل است که اعجاب همگان را برانگیخت.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی همچنین از عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری این همایش معنوی که تلاش‌های خستگی‌ناپذیری انجام دادند تقدیر کرد.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته وقف؛ یادآور شد: وقف سنت حسنه‌ای است که پیشگامان آن ائمه معصومین(ع) بودند بنابراین ضرورت دارد به‌عنوان یک صدقه جاریه و باقیات‌الصالحات همواره موردتوجه قرار گیرد و برای ذخیره آخرت از این  سنت حسنه و صدقه جاریه غافل نشویم.

امام‌جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه وقف را نباید به انجام یک کار خاص محدود کرد؛ اظهار کرد: وقف باید بر اساس نیازهای روز انجام شود و در این راستا با توجه به کمبود وقف در حوزه‌های قرآنی، فرهنگی، درمانی و ورزشی ضروری است مردم و خیرین در این حوزه‌ها پیش‌قدم شوند.

وی 13 آبان را روز تداعی و یادآوری اتفاقاتی دانست که عامل اصلی همه آن‌ها آمریکای جنایتکار است؛ بیان کرد: مردم حق‌شناس و وظیفه‌شناس ایران اسلامی بار دیگر با حضور پرشور و گسترده خود در راهپیمایی 13 آبان خشم و انزجار خود را از استکبار و دشمنان قسم‌خورده فریاد خواهند زد.

طباطبایی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان در سال 1358،  روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، روز یورش مأموران رژیم جنایتکار پهلوی به دانش‌آموزان و دانشجویان در سال 1357 را از حوادث 13 آبان عنوان کرد؛ خاطرنشان کرد: روز 13 آبان روز اظهار تنفر و انزجار از آمریکاست، بنابراین باید این خیانت و ستم برای همه افرادی که کار دیپلماسی انجام می‌دهند مشخص شود.

وی بابیان اینکه مردم ایران تحت هیچ شرایطی به آمریکا اعتماد نمی‌کنند  و این شیطان بزرگ را همواره عامل همه مشکلات و گرفتاری‌های خود می‌دانند؛ اظهار داشت: آمریکا  ذاتاً فریبکار، مکار، عهدشکن و زیاده‌طلب است.

موضع‌گیری جریانات سیاسی باید در برابر دشمن مشخص باشد

امام‌جمعه تربت‌حیدریه امروز در اجتماع نمازگزاران جمعه این شهر، آمریکا را مظهر تروریسم دانست؛ و گفت: آمریکا در همه جای دنیا کارهای خود  را با خلق تروریسم انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی بابیان اینکه انتظار از مردم شناخت دشمن و بصیرت انقلابی است؛ افزود: همه جریانات سیاسی باید موضع‌گیری خود را در برابر دشمن مشخص کنند.

وی با دعوت از آحاد مختلف مردم برای حضور در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان؛ اظهار داشت: شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران امسال رساتر و کوبنده‌تر از گذشته خواهد بود چراکه برائت از مشرکان و مستکبران یک تفکر دینی است و در طول تاریخ اسلام هرگاه مردم به این اصل توجه کردند، همواره عزت، اقتدار و عظمت را برای خود به وجود آوردند.

امام‌جمعه تربت‌حیدریه با تأکید بر اینکه هرگاه امت اسلامی از این اصل قرآنی و تفکر دینی غافل شدند به‌جز ذلت و تباهی چیز دیگری نصیبشان نشده است؛ یادآور شد: اگر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصادی عمل می‌شد حالا وضعیت ما این‌گونه نبود که آمریکایی‌ها بخواهند جنگ اقتصادی راه بی اندازند.

وزیر مستعفی باید به دادگاه می‌رفت  و پاسخگوی تخلفات زمان مسئولیتش می‌بود

امام‌جمعه نیشابور ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان مراسم اربعین امسال، همه نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.

حجت‌الاسلام سید قاسم  با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام رضا(ع)؛ افزود: در شرایطی برای زیارت حضرت رضا(ع) آماده می‌شویم که نیشابور این افتخار را دارد که قدمگاه زائران امام رضا(ع) باشد، بنابراین اگر با عراق مقایسه کنیم نیشابور نجف ایران است.

وی با اشاره به ترمیم دولت و انتخاب وزرای جدید با آرای نمایندگان؛ اظهار کرد: امیدواریم دولت با پشتیبانی تمام جناح‌ها و مجلس در ادامه مسیر موفق باشد.

امام‌جمعه نیشابور با طرح این سؤال که چرا باید وزیری که در وزارت صنعت، معدن و تجارت موفق نبوده و مشکلاتی در  زمان وزارتش در این حوزه به وجود آورده است، مجدد به‌عنوان وزیر کار به مجلس معرفی شود؛ یادآور شد: مگر در این کشور انسان‌های توانمند کم هستند، ما انتظار داشتیم این وزیر به دادگاه برود و به تخلفاتی که در زمان مسئولیتش اتفاق افتاد پاسخگو باشد.

وی بابیان اینکه از مجلس هم انتظار نمی‌رفت به وزیر مستعفی صنعت، معدن و تجارت برای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی رأی اعتماد بدهد؛ بیان داشت: به‌هرحال به رأی مجلس احترام می‌گذاریم و امیدواریم دولت و مجلس موفق باشند.

طباطبایی با اشاره به اینکه 13 آبان روز ملی استکبارستیزی است؛ اظهار داشت: یادتان باشد امام تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب اول نامید، بنابراین تسخیر لانه جاسوسی آغاز نبرد آشکار ما با آمریکا است و این نبرد همچنان ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا درواقع یک نوع پدافند غیرعامل است؛ گفت: این شعار مهم باید در 13 آبان امسال محکم‌تر از گذشته فریاد زده شود.

امام‌جمعه نیشابور با اشاره به ربوده شدن مرزبانان جمهوری اسلامی  و نیروهای سپاه پاسداران به دست گروهک جیش الظلم؛ افزود: از وزارت کشور و مسئولان امنیتی انتظار داریم جدی‌تر با این مسئله برخورد کنند.

وی بابیان اینکه پاکستان کشور دوست و همسایه ما است؛ افزود: اگر دولت پاکستان اجازه دهد دوستداران انقلاب اسلامی در پاکستان در کمتر از 24 ساعت شر همه این تروریست‌ها کم می‌کند،به هر شکلی شده مسئله امنیت ما باید حل شود.

یعقوبی  گفت: مصلی هم در ادامه مسجد جامع و در ادامه توسعه مسجد جامع است، به‌امید خدا خیرین کمک کنند تا بتوانیم مصلی را هم به پایان برسانیم.

طنین شعار مرگ بر آمریکا با استمرار خوی درندگی در رهبران آمریکا

امام‌جمعه گناباد ظهر امروز در اجتماع نمازگزاران جمعه این شهر، با تأکید بر اینکه جنایت‌های آمریکا در ایران و جهان بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ گفت: تا مادامی‌که  خوی درندگی در رهبران آمریکا باشد شعار مرگ بر آمریکا در ایران طنین‌انداز خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسن صادقی با تأکید بر اینکه ملت ایران به‌خصوص دانش‌آموزان در 13 آبان با حضور گسترده و پرشور، مراتب تنفر خود را از استکبار و شیطان بزرگ بهتر و بیشتر از سال‌های گذشته ابراز می‌کنند؛ افزود: این روز یادآور سه جنایت آمریکا علیه ایران است اولین جنایت شاه به دستور آمریکا در سیزده آبان ماه سال 43 این بود که امام خمینی(ره) را در این روزبه ترکیه تبعید نمود تا ارتباط مردم با  مرجعیت قطع شود اما علاقه مردم بیشتر شد و در بازگشت امام راحل بعد از چهارده سال پنج میلیون نفر به استقبال ایشان رفتند.

وی کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران در سال 57 که به جرم حمایت از اسلام و ابراز تنفر از رژیم شاهنشاهی انجام گرفت را دومین جنایت آمریکا عنوان کرد؛ و اظهار داشت: جنایت سوم تبدیل سفارت آمریکا به لانه جاسوسی بود که دانشجویان پیرو خط امام سفارت آمریکا را تصرف کردند که اسناد دخالت آمریکا در بسیاری از دسیسه‌ها مثل غایله ترکمن‌صحرا و خلق مسلمان افشا شد.

امام‌جمعه گناباد بیان داشت: دست آمریکا در جنایات دیگری همچون کودتای 28 مرداد و حمایت از صدام حسین در حمله به ایران واضح و آشکار است و بااین‌وجود و ادامه این درنده‌خویی فریاد مرگ بر آمریکا در ایران ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری همایش میلیونی اربعین؛ گفت: وهابی‌ها  تبلیغ می‌کنند که شیعه می‌خواهد راهپیمایی اربعین را جانشین حج کند که این تبلیغ را هیچ‌کسی باور نمی‌کند در همین ایران بیست میلیون نفر در صف نوبت رفتن به حج هستند که اگر اجازه داده شود به حج مشرف می‌شوند و یا همه‌کسانی که در همایش اربعین حضور داشتند رو به کعبه نماز می‌خواندند و این نشان می‌دهد که شرافت حج برای شیعیان پابرجاست فقط کعبه اسیر دشمنان است.

صادقی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل؛ اظهار کرد: پدافند غیرعامل مصون‌سازی کشوری در هنگام بروز حادثه است و باید ملت و دولت در این زمینه فعال و همکاری داشته باشند.

وقف در رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه مؤثر است

امام‌جمعه موقت سبزوار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار بابیان اینکه دشمنی‌های آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی تا ابد ادامه دارد؛ گفت: دشمن از مقابله مستقیم با جمهوری اسلامی هراس دارد  لذا از طریق عملیات روانی رسانه‌ای در پی ناامیدی و یاس مردم از انقلاب است.

حجت‌الاسلام محمد سلیمانی، ۱۳ آبان را نشان‌دهنده اتحاد و همدلی ملت ایران برای مقابله با استکبار جهانی دانست؛  افزود: با توجه به اقدامات خصمانه رئیس‌جمهوری امریکا  مردم با بصیرت ایران، دانش‌آموزان و دانشجویان امسال با راهپیمایی گسترده 13 آبان  علاوه بر پاسداری از دستاوردهای انقلاب پاسخی کوبنده به توطئه‌های  دشمنان انقلاب و نظام می‌دهند.

وی با اشاره به مراسم اربعین؛ بیان کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین با حضور پرشور زائران امام حسین (ع) اتحاد و وحدت میان مسلمانان جهان را نشان داد و خشم کشورهای استکبار جهانی را به دنبال داشته است.

سلیمانی با گرامیداشت دهه وقف، اظهار کرد: وقف عملی صالح و بی‌ریا است که در رفع مشکلات اقتصادی، علمی، فرهنگی و اجتماعی جامعه مؤثر است.

دولت توجه به اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان یک اصل دنبال کند

امام‌جمعه بردسکن ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه  این شهر با تقدیر از برنامه باشکوه جاماندگان اربعین حسینی با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان؛ گفت: دولت توجه به اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان یک اصل دنبال کند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی با اشاره به گرامیداشت 13 آبان روز دانش‌آموز، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و هفته بسیج دانش‌آموزی، بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان تأکید کرد و افزود: امسال مردم کشورمان با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب باشکوه‌تر از سال قبل جواب ترامپ و دیگر دشمنان ایران را خواهند داد.

وی در ادامه با اشاره به سخنان ترامپ در مورد تحریم‌های به‌اصطلاح دوره جدید خود در خصوص صادرات نفت ایران؛ اظهار کرد:  ترامپ آدم بی‌عقلی است که هنوز ملت ایران را خوب نشناخته است.

امام‌جمعه بردسکن با اشاره به اینکه آمریکا فکر می‌کند با سخنان سخیف خود می‌تواند دل مردم ایران را خالی کند؛ تأکید کرد: مردم شهید داده ایران اسلامی همواره آمریکا را دشمن شماره یک خود و مظلومان جهان می‌دانند و در این راه و در طول 40 سال از انقلاب هیچ خللی در اراده خود  راه نداده‌اند و در این مسیر ثابت‌قدم هستند.

وی حضور مردم در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان را تیری به قلب دشمن  دانست؛ و خاطرنشان کرد: مردم بردسکن با حضور گسترده خود در روز 13 آبان فریاد مرگ بر آمریکا سر خواهند داد و به دشمنان پاسخ دندان‌شکن دیگری خواهند داد.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.