فرماندار تایباد گفت: دوروز گذشته در یک حادثه تیراندازی در 10 کیلومتری اسلام قلعه و حوالی روستای قدوس آباد در افغانستان، اتوبوس حامل مسافران این کشور مورد حمله قرار گرفتند و این حادثه به اشتباه در فضای مجازی به تایباد نسبت داده شد.

صداقت در انتقال اخبار شرط اصلی برقراری امنیت در نقاط مرزی است
 به گزارش قدس آنلاین ، حسین شرافتی‌راد ، اظهار کرد: این حادثه تیراندازی هیچ ربطی به تایباد نداشته و در 10 کیلومتری اسلام قلعه و حوالی روستای قدوس آباد کشور افغانستان اتفاق افتاده است.

وی افزود: 2 فرد ناشناس که سوار یک دستگاه موتورسیکلت بودند اتوبوس در حال حرکت را مورد حمله قرار دادند و در این حادثه 6 نفر مصدوم شدند.

شرافتی‌راد بیان کرد: بلافاصله پس از اعلام این خبر تمام تمهیدات لازم جهت انتقال و پذیرش مصدومان در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شهر تایباد انجام شد و مجروحان که شامل چهار نفر مرد و 2 نفر زن بودند مداوا شدند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان افزود: در میان این افراد یک زن 70 ساله بود که پس از عمل جراحی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری گردید و سایر مصدومین به صورت سرپایی مداوا شده و حال عمومی آنها رضایت‌بخش است.

وی بر انتقال درست اخبار از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی، تاکید کرد و گفت: شهرستان مرزی تایباد در همجواری با کشور ناامن افغانستان است و در امنیت کامل به سر می‌برد اینکه عده‌ای بر حسب بی‌تدبیری اخباری که موجب ناامنی می‌شود را به این شهرستان نسبت می‌دهند کاری بسیار اشتباه بوده و از لحاظ حرفه اخلاقی جوابگو هستند.

اسلام قلعه در پنج کیلومتری مرز ایران و افغانستان قرار دارد. شهرستان تایباد نیز در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.