گروه «یگانهای مدافع خلق» کُرد اعلام کرد که در جریان یک عملیات در شهر عفرین واقع در استان حلب توانسته است پنج عنصر ارتش آزاد سوریه را از پای درآورد.

کشته شدن ۵ عنصر "ارتش آزاد سوریه" در "عفرین" سوریه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، گروه موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» کُرد از انجام عملیات جدیدی علیه عناصر تروریستی وابسته به «ارتش آزاد» سوریه –تحت الحمایه ترکیه- در شمال استان حلب خبر داد.

یگانهای کُرد اعلام کردند که این عملیات در شهر «عفرین» انجام گرفته و در جریان پنج نفر از عناصر «فیلق الشام» وابسته به ارتش آزاد کشته شدند.

پایگاه خبری معارض «عنب» به نقل از کُردها گزارش داد که این عملیات علیه یک خودروی نظامی صورت گرفته که در حال انتقال عناصر فیلق الشام در جاده ارتباطی روستاهای «غزاویه و بعیه» بوده است.

تا کنون فیلق الشام واکنشی به آنچه یگانهای کُرد اعلام کردند نداشته است.

به گزارش عنب، نیروهای کُرد تهدید کردند که علیه معارضان و ارتش ترکیه در منطقه عفرین دست به عملیات خواهند زد.

در همین راستا، گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- به نقل از «منابع آگاه» گزارش داد که سرویس اطلاعاتی ترکیه پنجشنبه گذشته با گروههای مسلح حاضر در عملیاتهای «سپر فرات و شاخه زیتون» که با حمایت آنکارا در سوریه انجام شد، نشستی در عفرین واقع برگزار کردند.

دیدبان اعلام کرد که سرویس اطلاعاتی ترکیه به عناصر مسلح وابسته به ارتش آزاد گفته است که آنکار قصد دارد در شمال سوریه عملیات انجام دهد.

این منابع اعلام کردند که سرویس اطلاعاتی ترکیه از عناصر ارتش آزاد خواسته است که «برای عملیات آتی نظامی که ترکیه قصد دارد علیه نیروهای دموکراتیک سوریه آغاز کند، در آمادگی کامل باشند» (جزئیات بیشتر).

عفرین طی ماهها گذشته شاهد انفجارها و ترورهای افراد نظامی و غیر نظامی زیاده بوده و در ژوئن گذشته بود که دهها کشته و زخمی از میان غیر نظامیان بر جا گذاشت.

یگانهای مدافع خلق در سپتامبر گذشته نیز مسئولیت پنج عملیات را علیه عناصر معارض و ارتش ترکیه در عفرین بر عهده گرفتند.

عناصر ارتش آزاد تحت حمایت ترکیه در ۱۸ مارس توانستند به صورت کامل بر شهر عفرین مسلط شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.