دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست خدمات سفر خراسان رضوی از آمادگی ۶۷ بیمارستان در سطح استان به منظور ارائه خدمات به زائران بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ارائه خدمات به زائران پیاده

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید مرتضی احتشام فر با بیان اینکه همزمان با دهه پایانی ماه صفر زائران از مناطق مختلف کشور عازم مشهد می شوند اظهارداشت: تمامی تمهیدات لازم در حوزه های درمان، بهداشت و غذا و دارو به منظور ارائه خدمات مناسب به زائران برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه  بر اساس برنامه ریزی ۶۷ بیمارستان در سطح استان (۳۵ مورد در مشهد و ۱۵ مورد در شهرستان ها و ۱۷ مورد در سایر دانشگاه ها و دانشکده ها) آماده خدمات رسانی بصورت شبانه روزی هستند خاطر نشان کرد: در این مدت  اورژانس تمامی بیمارستان های دانشگاهی و غیر دانشگاهی در سطح استان فعال و ۵۳ مرکز دیالیز با ۶۸۷ تخت به بیماران خدمات ارائه می دهند.

مشاور اجرایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در دهه پایانی ماه صفر ضمن آمادگی تمامی بخش های مراقبت ویژه (ICU ، CCU ، NICU و PICU ،۳۷۷)  آزمایشگاه خصوصی و دولتی،۲۸۹ درمانگاه،۷۲ درمانگاه دندانپزشکی ،۲۲۶ مرکز تصویر برداری در سطح استان آماده خدمات رسانی هستند.

آماده باش ۲۱۸ پایگاه شهری و جاده ای اورژانس ۱۱۵

دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به آماده باش اورژانس ۱۱۵، بخشها و اطاق های عمل بیمارستانها و تامین کادر پزشکی، پرستاری در تمامی بیمارستان ها اظهار کرد: در این مدت ۲۱۸ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری و جاده ای با یک هزار نیرو  آماده خدمات رسانی هستند.

دکتر احتشام فر اظهار کرد: در این مدت ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه ها و دانشکده های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و گناباد در آمادگی کامل هستند.

وی افزود: در این مدت ستاد هدایت امور درمان دانشگاه و هماهنگی جهت پذیرش و انتقال بیماران و  مرکز عملیات بحران دانشگاه و  استقرار کارشناس EOC  برای هماهنگی و اقدامات لازم در صورت بروز  حوادث ویژه به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

دکتر احتشام فر تصریح کرد: ۴ اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سبزوار، گناباد و نیشابور جهت ماموریتهای برون شهری طی ساعات روز در صورت نیاز نیز در آماده باش هستند.

آمادگی ۹۳۲ داروخانه در سطح استان خراسان رضوی

مشاور اجرایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با   ۴۶ داروخانه بیمارستان دولتی و خصوصی برای تامین داروها و ملزومات بویژه داروهای حیاتی و اورژانس و اتاق عمل ها هماهنگ و پیش بینی  ذخیره سازی داروهای ضروری شده است.

دکتر احتشام فر با بیان اینکه،۹۳۲ داروخانه در سطح استان فعال است اظهار کرد: در این مدت داروخانه آموزشی ۲۲ بهمن به عنوان مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم در مشهد تعیین شده است.

فعالیت ۱۸۰ تیم بازرسی بهداشت محیط در دهه پایانی ماه صفر

دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست خدمات سفر خراسان رضوی، از فعالیت ۱۸۰ تیم بازرسی بهداشت محیط در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: تیم های بازرسی بر عملکرد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز اسکان زائران ، اماکن عمومی و محل برپایی هیات ها و تکایا ، مساجد و خیمه های عزاداری نظارت مستمر دارند.

دکتر احتشام فر با اشاره به فعالیت تمامی مراکز خدمات جامع سلامت،پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت در سطح استان خاطر نشان کرد: در این مدت ۵ پایگاه مراقبت مرزی برای انجام واکسیناسیون و سایر مراقبت های لازم در آمادگی کامل هستند.

فعالیت پایگاه های اهدای خون در دهه پایانی ماه صفر

دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست خدمات سفر خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در این مدت پایگاه های اهدای خون در نوبت صبح از ساعت ۸ الی ۱۳ و نوبت عصر از ساعت ۱۵ الی ۱۸ (پایگاه امام رضا(ع)، ثامن و نیز پایگاه مستقر در سالن مرکزی شهرداری مشهد واقع در میدان شهدا) اماده ارائه خدمات رسانی هستند.

دکتر احتشام فر افزود: در این مدت پایگاه های اهدای خون در شهرستان های زیر پوشش(سبزوار، گناباد، قوچان، نیشابور، تربت حیدریه) فعال و خدمات رسانی خواهند داشت.
منبع: دانشگاه علوم پزشکی

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.