دبیرکل اتاق تعاون ایران حلقه وصل مولفه های اقتصاد مقاومتی را حضور مردم در اقتصاد برشمرد و گفت: متاسفانه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی می‌بینیم که از مردمی ترین بخش اقتصاد یعنی بخش تعاون عضویت ندارند.

مشارکت دادن مردم در سرمایه گذاری ضروری است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، ماشالله عظیمی در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان و عمران اظهار کرد: در جهان ۷ مولفه تامین مالی وجود دارد که بهترین آنها سرمایه‌گذاری خارجی و بعد از آن بیمه، بانک، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مجامع شرکت‌ها، بورس و آخرینش دولت است و متاسفانه در کشورهایی که به اشتباه اقتصاد را بانک محور اداره میکنند سایر مولفه ها نیز به بانک وابسته می شوند و سرمایه گذاری نیز به بانک ها سپرده می شود.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی بانک ها در شرایط بحرانی نمی توانند مشکلاتشان را حل کنند و خود حتی عامل بحران می‌شوند و به بحران موجود دامن می زنند.
وی با تأکید بر ضرورت مشارکت دادن مردم در سرمایه گذاری،تصریح کرد: سرمایه گذاری داخلی در صورتی در کشور محقق می‌شود که چراغ های سبز مطمئنی برای سرمایه‌گذار روشن شود و البته مدام تغییر رنگ ندهد و ثابت بماند تا سرمایه گذار با اطمینان سرمایه گذاری کند.
دبیرکل اتاق تعاون با اشاره به اینکه اقتصاد بانک محور بوی فساد، تنبلی و کندی می دهد تاکید کرد: متاسفانه الان ما با این عارضه مواجه هستیم در چنین شرایطی می‌بینیم که دو بال اقتصاد خوب یعنی صادرات و سرمایه گذاری دچار مشکل شده اند.
عضو شورای عالی سرمایه گذاری کشور با ابراز تاسف از اینکه سرمایه‌گذاری‌های خارجی که در سالهای گذشته هدف گذاری شده کمتر از ۲۰ درصد موفق به جذب سرمایه شده اند گفت: متاسفانه می بینیم که برخی مقررات موجود حتی قوانین مترقی را نیز دور می‌زنند و بندی برپای قانون هستند.
دبیرکل اتاق تعاون همچنین درباره مشکلات تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی ابعاد گوناگونی دارد و آنچنان که در صدر ابلاغیه اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب فرمودند در این نوع اقتصاد باید مردم درگیر اقتصاد شوند هر چه مردم درگیر اقتصاد شوند بار اقتصاد توزیع می‌شود؛ درست مانند اتفاقی که در زمان جنگ و انقلاب شاهد آن بودیم.
این فعال بخش تعاون حلقه وصل همه مولفه های اقتصاد مقاومتی را مردمی کردن اقتصاد برشمرد و گفت: امروز حتی در دنیای سرمایه داری می بینیم که برای ایجاد این حلقه مجدد با مردم به اقتصاد تعاونی روی می آورند.
عظیمی مهمترین چالش اقتصاد مقاومتی را عدم سپردن امور به مردم برشمرد و تاکید کرد: دولت با وجود آنکه اراده برای تقویت این بخش دارد ولی فرهنگ حاکم دولتی بر اقتصاد در مقابل اقتصاد مقاومتی مقاومت ویژه ای دارد.
دبیرکل اتاق تعاون ایران با انتقاد از عدم عضویت اتاق تعاون به عنوان مردمی‌ترین بخش اقتصاد و مهمترین رکن اقتصاد مقاومتی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد متاسفانه می‌بینیم که در فرماندهی اقتصاد مقاومتی نماینده بخش مردمی اقتصاد حضور ندارد.
عظیمی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصاد مداومتی است گفت : یعنی شاخص‌های مقاومت در قبال متغیر های خارج از اراده یک ملت باید در اقتصاد مقاومتی دیده شود؛ این راهی است که حالا روسیه، چین و بسیاری از کشورها بر اساس آن اقتصاد خود را بازیابی می‌کنند اما ملت ایران متاسفانه هنوز با وجود توصیه های مقام معظم رهبری از آن بهره نبرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.