یک عکاس مشهدی می گوید: خدا را شاکرم که دیدن لحظات و حضور در مناسبت‌های زیادی را روزی من از این بارگاه نورانی کرده است.

ثبت ناب ترین لحظات درقاب خاطرات عکاسان عاشق

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: عکاسی یعنی نوشتن با نور، دوربین عکاس به مثابه قلم عکاس است و یک عکاس با نور علیه سیاهی و تاریکی می‌جنگد و جامعه را به سمت و سوی «هوالنور» که باقی و جاویدان است هدایت می‌کند.

رشد فرهنگ همواره با رشد هنر همراه و همسو بوده به نحوی که هنر صیقل دهنده ی روح آدمی و وسیله ی توجه انسان به معنویات است و در این میان به تصویر کشیدن جلوه‌های زیارت و دلدادگی به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) توسط عکاسان جایگاه ویژه‌ای دارد. آنهم در مناسبت‌های خاصی مانند روزهای پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا(ع) و شهادت پیامبر اکرم (ص) که به تصویر کشیدن ابراز ارادت دوستداران اهل بیت توسط عکاسان خواندنی است.

سید جلیل زهرایی از آن دسته عکاسانی است که خاطره ثبت قابی از حرم رضوی‌ اورا به سالهای زیادی پیش از این برمی گرداند. وی در توضیح ثبت لحظات مختلفی از این قاب نورانی گفت:عکسهای زیادی را از حرم در مناسبت‌ها و مراسم‌ها ثبت کرده‌ام ولی یکی از خاطره انگیزترین عکسها ثبت ابراز ارادت پیرمرد سیدی بود که انگار قاب بندی‌اش را از قبل انجام داده بود این عکس تا کنون جوایز زیادی را از آن خود کرده است و هنوز هم به یاد ماندنی است.

وی افزود:من معتقدم یک عکس باید روزی عکاس باشد و من خداراشاکرم که روزی‌ام را ازاین بارگاه نورانی بارها و بارها گرفته‌ام. و تا کنون بارها افتخار این را داشته‌ام که در شب شهادت امام رضا(ع) و خطبه خوانی آن حضرت ثبت کننده لحظات نابی باشم و در این میان چیزی که بیشتر از همه برایم لذت بخش بوده حضور خادمین نوجوانی است که در میان دیگر خدمتگزاران امام رضا (ع) شمع به دست برای ابراز ارادت دیده می‌شوند.

زهرایی که به گفته خودش تا کنون ثبت کننده حرکت زیبای پیاده روی زائران پیاده هم در این سالها بوده است در این خصوص خاطرنشان کرد: در همه این سالها ، حضور نوجوانی بود که پیشانی بند سبز رنگی به پیشانی داشت در میان زائران پیاده نظرم را جلب کرد که حال و هوای خاصی داشت ، هنوز هم یاد آوری آن لحظات ناب  برایم لذت بخش است.

احمد حسنی متولد ١٣۶۶ و یکی از عکاسانی است که لحظات زیادی را از دریچه دوربینش دیده و ثبت کرده است. ثبت اولین قاب از حرم برای او هم جذابیت‌های خاص خودش را داشته است . وی در این خصوص گفت:  اولین قابی که از حرم ثبت کردم، به شب بیست و یکم ماه مبارک سال ۱۳۹۴ برمی گردد  لحظات عجیبی بود. من فکر می‌کنم هر نوع مناسبتی در مشهد و بخصوص در حرم رضوی حال و هوای خاص خودش را دارد. و خداراشاکرم که دیدن لحظات و حضور در مناسبت‌های زیادی را روزی من از این بارگاه نورانی کرده است.

حسنی ادامه داد: به لطف خدا از سال ١٣٩۴ تا به امروز هم هرسال توفیق ثبت تصاویر و لحظات مربوط به زائرین پیاده امام رضا علیه السلام را داشته‌ام که خاطره انگیزترین ایامش مربوط به همان سال ٩۴ است که برف عجیبی می‌بارید. امسال هم که دیگر همراهی با زائران امام حسین (ع) همه این زیبایی‌ها را تکمیل کرد.

این عکاس اضافه کرد: از سال ٩۴ هم که وارد روابط عمومی آستان قدس رضوی شده‌ام تا کنون هرسال توفیق ثبت مراسمات مربوط به شهادت امام رضا، شام غریبان، خطبه خوانی و... را هم داشته‌ام. همه این زیبایی‌ها را بگذارید در قاب یک روز برفی. حس و حالم از عکاسی روزهای برفی حرم، واقعآ وصف ناشدنی است. چون من هم عاشق برف هستم و هم عاشق امام رضا (ع) و البته عکاسی در حرمشان. حالا تصور کنید این دو عشق، کنار هم قرار بگیرند.

محسن بخشنده، متولد ۱۳۶۲ هم یکی دیگر از عکاسان حرم رضوی است. او هم از عکاسی در حرم امام رضا خاطرات زیادی دارد و ثبت این لحظات را از دوست داشتنی‌ترین اوقات زندگی‌اش می‌داند. بخشنده در خصوص حضورش در مراسم شب شهادت امام رضا(ع) در همه سالهای فعالیتش گفت:سالهای زیادی را در شب شهادت امام رضا(ع) مهمان حرم بوده ام و دقایق زیادی را از خطبه خوانی در صحن انقلاب ثبت کرده ام که همیشه هم با چشمانی اشک آلود همراه بوده است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.