عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: برخی بیماری های چشمی مانند التهاب های چشم در ایران و بیماری چشمی بهجت که التهاب درون چشمی است نیز در استان خراسان رضوی بیماری بومی چشمی شناخته می شوند.

غربالگری سلامت چشم برای نوزادان نارس در خراسان رضوی

    به گزارش قدس آنلاین، دکتر رضا سعیدی در گفتگویی با بیان اینکه  با بیان اینکه سالانه حدود ۱۵ میلیون نوزاد نارس در جهان متولد می شوند اظهار داشت: نوزادان نارس در هفته ۴ تا ۶ تولد باید زیر پوشش غربالگری سلامت چشم قرار بگیرند.

وی با عنوان اینکه مرکز تحقیقات چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که از سال ۱۳۸۵ کار خود را آغاز کرده است برای درمان بیمارهای بیماران در خراسان رضوی آماده فعالیت است، افزود: امکان بروز صدمات چشمی در نوزادان نارس بیشتر است و در صورت مشاهده بروز مشکل در شبکیه چشم نوزاد، باید مراقبت های درمانی توسط متخصصین چشم انجام تا از بروز مشکلات جدی از جمله نابینایی جلوگیری شود.

عضو مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نوزادان نارس به دلیل ناکافی بودن تکامل ممکن است دچار مشکلاتی در شنوایی نیز شوند تصریح کرد:  مشکلات شنوایی باید قبل از سه ماهگی تشخیص و قبل از شش ماهگی نوزاد  مداخلات درمانی آغاز شود.

وی با بیان اینکه چشم بدون شک دوربین ما به دنیای بیرون است و فردی که نابینا می شود یکی از بزرگترین حس های خود را از دست داده است،افزود:

دکتر سعیدی با اشاره به اینکه نوزادانی که قبل از هفته ۳۷ بارداری متولد می شوند نارس محسوب می شوند خاطر نشان کرد: در بین کودکان زیر پنج سال ۴۰ درصد مرگ و میر در دوره نوزادی رخ می دهد و اکثریت این مرگ های دوره نوزادی ناشی از نارسی و عوارض ناشی از آن است.
منبع:وبدا
  پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.