معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت و گو با پانا به تشریح برنامه های آموزش و پرورش استان در روز ۱۳ آبان پرداخت.

برگزاری مراسم نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدارس خراسان رضوی

علیرضا مالک اشرفی اظهار داشت: یوم ا... ۱۳ آبان روزی است که در زوایای مختلف آن نماد مقاومت ایرانیان در برابر استکبار جهان آشکار است و بر تارک آن حوادث بزرگ و سرنوشت ساز از تاریخ ملت ایران به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در چنین روزی دانش آموزان عزیز و انقلابی در اعتراض به رژیم پهلوی و دخالت آمریکا در ایران به صحنه آمدند و جان عزیز خویش را قربانی عقیده و جهاد نمودند و به درجه رفیع شهادت نایل گشتند.

مالک اشرفی گفت: در این روز به پاسداشت رخدادهای بزرگ سال های آغازین نهضت در قالب روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و با شعار عدم وابستگی به بیگانگان و رد سلطه پذیری حضور موثر خویش را در تمام صحنه های انقلاب به دنیا نشان خواهیم داد.

مالک اشرفی گفت: در ابتدای شروع مدارس در روز ۱۳ آبان با هدف آمادگی دانش آموزان برای حضور در راهپیمایی، همچنین آشنایی آنها جهت مبارزه با استکبار جهانی و لزوم آن، زنگ استکبار ستیزی در تمام مدارس استان نواخته خواهد شد.

وی گفت: اجرای سرود ۳۱۳ نفری مرگ بر آمریکا توسط دانش آموزان ناحیه ۳ مشهد، قرائت بیانیه دانش آموزی و همچنین ایجاد غرفه های فرهنگی توسط سازمان دانش آموزی استان و کانون فرهنگی و هنری رشد ناحیه ۴ مشهد از برنامه های آموزش و پرورش استان در راهپیمایی سیزده آبان خواهد بود.

دانش آموزان و فرهنگیان خراسان رضوی همگام با سایر اقشار مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان حضور خواهند یافت و به این راهپیمایی به منزله یک کلاس درس تربیت انقلاب می نگرند.

وی تقویت تفکر استکبار ستیزی و مقابله با روحیه خصمانه استکبار را از اهداف برنامه های این روز عنوان کرد و افزود: تجلیل از دانش آموزان به عنوان پیشتازان این عرصه و همچنین آگاهی بخشی در خصوص تضاد منافع ملی جمهوری اسلامی ایران با نظام استکبار جهانی از جمله مهمترین اهداف بزرگداشت یوم ا... ۱۳ آبان است.
 منبع: پانا
پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.