۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 627668

موسسه خیریه توانمند سازی بچه های باران (گروه تئاتر و موسیقی معلولین جسمی حرکتی مشهد) نمایش راز درخت مقدس را در شهر یزد اجرا می کنند.

اجرای نمایش «راز درخت مقدس» در یزد

به گزارش قدس آنلاین ،نمایش «راز درخت مقدس» به نویسندگی داوود کیانیان و طراحی و کارگردانی حمید کیانیان 18 الی 23 آبان در سالن هلال احمر شهر یزد به اجرا در می آید. 
داستان این نمایش درباره دو شریک همدل است که برای یافتن گنجی عازم سفر می شوند . در میان راه گنج را  می یابند و قصد پنهان کردن گنج اولین وسوسه ایست که به جان شریک دوم می افتد .تصمیم بر آن می شود تا گنج را زیر درخت مقدسی که عمری تمامی ساکنان آن حوالی  دخیل شده اند مخفی کنند.
نیمه های شب، نفس اماره  به سراغ شریک اول می رود و او را به سمت دزدیدن تمام گنج و وعده وعیدهای شیرین وسوسه می کند اما مغلوب می شود .
نفس به کار خود ادامه داده و آنقدر پیش می رود تا شریک دوم را وسوسه کند و نهایتا شریک دوم گنج را می دزدد .
نبودن گنج در مخفیگاه، دو شریک را به جان هم می اندازد. شریک اول اتهام سنگین دزدی را نپذیرفته و دادخواهی نزد قاضی می برد. مراسم دادرسی در کنار درخت مقدس انجام میشود و شریک دوم درخت را بر بیگناهی خود و خیانت شریکش شاهد می گیرد .
قاضی تصمیم به آتش زدن درخت نموده تا مردم را از بت پرستی و خرافه گویی نجات دهد.
 در نمایش  راز درخت مقدس» مریم شمس، مریم سلیمانخواه، ملیحه همایونی، شهاب مهدیزاده، مرتضی جوانشیر، ریحانه دشتکی، زهرا باباجانی، اهره زرین لعل، شیما اسکافی و طیبه صداقت به نقش آفرینی می‌پردازند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.