معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: در یکی دو روز آینده، سرپرست فدراسیون کشتی انتخاب خواهد شد تا هر چه سریع‌تر مجمع فدراسیون را برگزار کنیم.

موافقت وزارت ورزش با استعفای رسول خادم /مجمع انتخابی باید زودتر برگزار شود

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مجمع فوق‌العاده فدراسیون جودو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به استعفایی که درخشان انجام داده بود، باید جا به جایی انجام می‌شد. درخشان گزارش حسابرس قانونی و عملکرد را پیش از جا به جایی دادند. ایشان به خاطر الزام قانونی با همکاران‌شان در استان‌ها خداحافظی کردند. سرپرست فدراسیون نیز بر اساس قانون، انتخاب شده و با توجه به اینکه فرصتی برای المپیک ۲۰۲۰ نداریم و همچنین بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، باید هر چه زودتر ثبات را در فدراسیون داشته باشیم. امروز در فدراسیون جودو سرپرست انتخاب شد و الان از ۱۰ فدراسیون دیگر که الزام بازنشسته‌ها را داریم، کارهایش را انجام و مابقی را نیز در زمان خودش انجام می‌دهیم.

وی در مورد وضعیت فدراسیون کشتی پس از استعفای رسول خادم عنوان کرد: همانطور که هفته گذشته در جلسه ستاد بازی‌ها عرض کردم، طبیعی بود که پس از نتایجی که حاصل شد، دغدغه و نگرانی در جامعه کشتی بوجود بیاید. همه عملکرد کشتی ما در المپیک پکن را به خاطر دارند که خوب نبود. همین مسئله، نگرانی و فشار را به فدراسیون کشتی و خادم آورد و باعث شد ایشان از سمت خود استعفاء بدهند. مجمع سال گذشته با استعفای ایشان مخالفت کرده بود، اما این بار طبق جلسه‌ای که داشتیم و با دستور وزیر ورزش، باید مجمع انتخابی دوباره برگزار شود. وزارت ورزش با استعفای رسول خادم موافقت کرده است. خادم هم با تماس تلفنی و هم با ارسال نامه اصرار داشت که هر چه زودتر مجمع برگزار شود و ما هم تلاش می‌کنیم که این اتفاق روی دهد. از آن طرف، دبیر و نایب فدراسیون به همراه اعضای شورای فنی استعفاء کرده  بودند. ما مسابقات کشتی آزاد گلستان را داشتیم و آقای بنی‌تمیم سعی کرد این رویداد آسیبی نبیند. در یکی دو روز آینده، سرپرست انتخاب خواهد شد تا هر چه سریع‌تر مجمع فدراسیون کشتی را برگزار کنیم. این ثبات ضرورت دارد. باید سرپرستی را معرفی کنیم که شرایط برگزاری مجمع را داشته باشد. چیزی که مردم انتظار دارند، ثبات است تا کشتی آسیب نبیند. آقای خادم گفتند که دیگر برنمی‌گردند و به همین دلیل باید زودتر مجمع انتخابی برگزار شود. ما هم چنین تلاشی داریم.

محمدرضا داورزنی درباره وضعیت فدراسیون کاراته گفت: نگران کاراته نباشید، هماهنگی بین محمدصادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته و وزارتخانه وجود دارد. به دلیل اینکه در این مقطع قهرمانی کاراته جهان در پیش است، نمی‌خواستیم به خاطر جا به جایی‌ها، کاراته آسیب ببیند. ما فرصت داریم که پس از اتمام مسابقات جهانی، سرپرست این فدراسیون را انتخاب و سپس مجمع را برگزار کنیم. تا الان که صحبت می‌کنیم، هنوز این اتفاق نیفتاده است. ما قانونی داریم که افرادی که پیش از موعد مقرر بازنشسته شده‌اند، می‌توانند یک بار درخواست بازگشت بکنند. اینجا معنی بازنشسته‌ها مطرح نیست. تا الان که صحبت می‌کنیم، فرجی کتبا چیزی اعلام نکرده‌ است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در واکنش به این سؤال که آیا رئیس بعدی فدراسیون کشتی از خانواده کشتی بوده و صحت دارد که فردی چون امیررضا خادم و علیرضا حیدری ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند، خانواده کشتی و مجمع آنها را بررسی خواهد کرد. افراد مختلفی می‌توانند بیایند و ثبت نام کنند. برای اینکه نگویند سرپرستی که انتخاب می‌شود، قصد دارد با لابی رئیس فدراسیون شود، اعلام کردیم که سرپرستان حق کاندید شدن برای ریاست فدراسیون را ندارند. برای اینکه، این بحث‌ها به پایان برسد، این موضوع را اعلام کردیم. هر کسی که رشته مورد علاقه‌اش هست، ثبت نام کرده و اگر مجمع رأی داد، ما نیز به این انتخاب احترام می‌گذاریم و برای برنامه‌های آینده پشتیبانی خواهیم کرد.

وی در رابطه با انتخاب عمادی برای سرپرستی فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: آقای عمادی عضو هیئت رئیسه بوده و حکم داشتند. درخشان چندی پیش او را نایب رئیس معرفی کرده بود، اما هم زمان منع بکارگیری بازنشسته‌ها مطرح شد. ما هم دست نگه داشتیم تا تکلیف فدراسیون را مشخص کنیم. عمادی تمایل ندارد برای ریاست فدراسیون ثبت نام کند، به همین دلیل سرپرست شده تا شرایط برگزاری مجمع را هماهنگ کنیم. اگر عمادی برای ریاست ثبت نام می‌کرد، قطعا به عنوان سرپرست انتخاب نمی‌کردیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در اکثر فدراسیون‌ها نمی‌خواستیم آسیب به آنها برسد، چون زمان کمی تا المپیک داریم. برای اینکه وقفه‌ای نیفتد، سرپرستان جدید را انتخاب کردیم. با توجه به روند اعزام‌ها، این تصمیم برای منافع ملی کشور خوب است. همین امروز در فدراسیون هندبال، دبیر کل و نایب رئیس تمایل داشتند برای ریاست فدراسیون ثبت نام کنند، ما مجبور شدیم یکی از مدیران خودمان را بگذاریم، همینطور برای فدراسیون قایقرانی. نایب رئیس فدراسیون هاکی نیز تمایلی برای ریاست این فدراسیون نداشت و او را سرپرست گذاشتیم.

داورزنی ادامه داد: ۳۱ استان و ۱۵ نفر از نمایندگان ورزشکاران در انتخابات شرکت می‌کنند. سعی می‌کنیم این شائبه که انتخابات با معرفی سرپرستان به سمت و سوی دیگری برود را از بین ببریم. ما تکلیف ۱۰،۱۲ فدراسیون را به زودی مشخص خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که چند نفر از مدیران وزارت ورزش بازنشسته هستند، گفت: دو نفر، یک نفر که خانم محمدیان هستند و نفر دیگری که اسم نمی‌برم. قانون خاصی وجود دارد که شاید ایشان از آن استفاده کنند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص اینکه آیا خودش بازنشسته است یا نه، گفت: خیر، بازنشسته نیستم و در خدمت شما هستم!

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.