استاندار خراسان رضوی گفت: تمام دستگاه های دولتی، عمومی، امنیتی، انتظامی، خدماتی، درمانی و نیز مردم این استان برای خدمت رسانی مناسب به زائران در ایام پایانی ماه صفر از آمادگی لازم برخوردارند.

دستگاههای اجرایی خراسان رضوی برای خدمت در پایان صفر آماده اند

به گزارش قدس آنلاین ،علیرضا رشیدیان روز شنبه در نشست ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی افزود: در این راستا تمام مدیران استانی طی روزهای پایانی ماه صفر به منظور خدمت رسانی مناسب به زائران باید در محل کار خود حضور داشته باشند و حق استفاده از مرخصی ندارند.

وی اظهار داشت: امسال هم در حوزه زیرساختهای مورد نیاز در طول مسیر زائران و هم در مشهد شاهد توسعه امکانات خدمت رسانی به زائران هستیم.
وی با قدردانی از 12 کمیته ستاد خدمات سفر که هماهنگی ها و برنامه ریزیهای لازم برای خدمت بهتر به زائران را در این ایام عهده دار بوده اند گفت: همه باید با ارزیابی وضعیت سال گذشته، نقاط قوت را تقویت و اشکالات را تا جایی که امکانات اجازه می دهد رفع کنند و تمام شرایط را در نظر بگیرند.
رشیدیان افزود: برنامه ریزی برای تامین بخشی از مایحتاج مورد نیاز از قبیل آرد، گوشت، برنج و شکر انجام شده است و در عین حال باید از ریخت و پاش جلوگیری و به اندازه و به جا هزینه نمود.
وی اظهار داشت: نکته مهم در برگزاری مراسم و عزاداریهای ایام پایانی ماه صفر و خدمت به حجم انبوه زائرانی که طی سه روز در مشهد حضور می یابند، مردمی برگزار شدن برنامه هاست.
وی با اشاره به گزارش جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی مبنی بر کمبود ظرفیت اسکان زائران گفت: دستگاه ها و بخشهای مختلف باید برای تامین محل اسکان 15 تا 20 هزار زائر پیاده در مشهد طی این ایام برنامه ریزی لازم را انجام دهند.
رشیدیان افزود: برای این منظور می توان از ظرفیت مدارس استفاده نموده و نسبت به تجهیز و آماده سازی آنها اقدام کرد.
وی اظهار داشت: افزایش ندادن قیمت بلیت اتوبوسهای جاده ای اقدام قابل قدردانی است و در عین حال شرکت های حوزه حمل و نقل باید نظم و انضباط لازم برای ارائه خدمات را رعایت کنند.
استاندار خراسان رضوی گفت: نیروهای مسلح و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان نیز باید از آزاد سازی سربازان آموزشی یا طرد اتباع خارجی خودداری کنند تا از تحمیل بار اضافه به ناوگان حمل و نقل استان جلوگیری شود.
وی افزود: 4500 دستگاه اتوبوس برای جابه جایی و خروج زائران از خراسان رضوی طی روزهای آتی تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: خدمات دهی به زائران پیاده باید دارای نظم و برنامه ریزی صحیح باشد و اطلاعات هیاتها و کاروانها در سامانه مربوطه ثبت و ضبط شود تا بتوان به طور دقیق تمام کاروانها، گروهها و جمعیتهای پیاده و مسیرهای تردد و نحوه خدمات دهی به آنها را به صورت دقیق رصد، ساماندهی و مدیریت کرد.
استاندار خراسان رضوی گفت: جمعیت قابل توجهی در روزهای آینده به مشهد وارد می شوند و پیش بینی می شود حدود 400 تا 500 هزار نفر به صورت پیاده عازم مشهد شوند.
رشیدیان افزود: بر اساس برآوردها 93 درصد دیگر زائران با ناوگان حمل و نقل وارد مشهد می شوند که از این میزان نیز بخش عمده آنها از طریق ناوگان جاده ای عازم مشهد می شوند که باید برای حمل و نقل و جابه جایی و تغذیه آنها آمادگی لازم در شهر وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: طبق پیش بینی ها بین 4.5 تا پنج میلیون زائر در ایام پایانی ماه صفر امسال برای زیارت و عزاداری به مشهد سفر می کنند.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.