معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با فرا رسیدن دهه پایانی ماه صفر و در آستانه رحلت حضرت رسول الله(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) ۱۵۰ ویژه برنامه سخنرانی و عزاداری با عنوان «شکوه ایثار» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری ۱۵۰ جلسه سخنرانی و عزاداری در دهه پایانی صفر

به گزارش خبرنگار آستان نیوز، حسینی معاون تبلیغات آستان قدس از اجرای برنامه‌‏های عزاداری به مناسب دهه آخر صفر خبر داد و گفت: هر سال با توجه به اینکه شهادت امام رضا(ع) در آخرین روز ماه صفر است، زائران زیادی از اقصی نقاط جهان در این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف می‌‏شوند.
وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های «شکوه ایثار» در رواق امام خمینی(ره) افزود: اگر چه در همه رواق‏‌ها و اماکن متبرکه حرم رضوی ویژه برنامه سخنرانی و عزاداری در پنج نوبت برای زائران برگزار می‏‏شود، اما محوری‏ترین برنامه حرم امام رضا(ع) تحت عنوان «شکوه ایثار» در رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شده است.
وی با اشاره به اینکه در دهه پایانی صفر روزانه پنج برنامه سخنرانی و عزاداری در رواق امام خمینی(ره) تشکیل می‌‏شود، افزود: آیت الله علم‌الهدی، کازرونی و حجج الاسلام و المسلمین رئیسی، میرباقری، رفیعی، پناهیان، ماندگاری، نظری‌منفرد و سرلک جزو سخنرانان حرم مطهر رضوی در دهه پایانی صفر هستند.
حسینی اظهارداشت: اولین برنامه سخنرانی هر روز بعد از نماز صبح آغاز می‌شود و به ترتیب قبل و بعد از نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء نیز برنامه سخنرانی و مدیحه سرایی دایر می‌باشد.
وی از قرائت زیارت امین الله و ذکر مصیبت و سینه‌زنی در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: در رواق حضرت زهرا(س) و رواق حضرت معصومه(س) هر روز قبل از نماز ظهر و عصر برنامه سخنرانی و عزاداری ویژه بانوان تدارک دیده شده است.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در این ایام برای زائران پیاده ویژه برنامه اختصاصی تدارک دیده شده است که در ۳ روز پایانی ماه صفر در رواق دارالهدایه و شیخ حر عاملی برگزار می‌شود.

منبع:آستان نیوز

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.