رئیس پلیس فتا پایتخت در خصوص فعالیت سایت‌های شرط‌بندی و قمار و همچنین کلاهبرداری با ربات هدایت کننده به صفحات شبیه‌سازی شده بانک‌ها هشدار داد.

هشدار پلیس فتا در مورد کلاهبرداری سایت‌های شرط‌بندی و قمار

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت با اعلام خبر فوق اظهار داشت: بیشترین مخاطبان سایت‌های شهروندی و قمار، افراد نوجوان وکم سن وسال هستند چرا که با پیشنهادهای اغواکننده و تحریک‌آمیز جذب این سایت‌ها می‌شوند.

رئیس پلیس فتا پایتخت به بررسی چندین پرونده در این خصوص پرداخت و تصریح کرد: شاکیان که اکثرا نوجوانان و افراد کم سن و سال بودند در تحقیقات اعلام کردند که با تبلیغات اغواکننده و پیشنهادات چشمگیر و واهی برخی سایت‌های شرط‌بندی در فضای مجازی عضو این سایت‌ها شده و پس از عضویت و شرکت در بازی‌های شرط‌بندی، باخت یک میلیارد و 80 میلیون ریالی در مقابل رقبای مجازی خود داشتند.

این مقام ارشد پلیس تهران به طراحی جالب و زیرکانه سایت‌ها در جهت اغفال کاربران پرداخت و گفت: مدیران این سایت‌ها با اعلام تعدادی برنده به تعداد کم  و حتی واهی در صدد تشویق و ترغیب کاربران بالاخص جوانان و نوجوانان به سمت وسوی این سایت‌های هستند.

سرهنگ کاظمی به بررسی پرونده‌های موجود پرداخت و گفت: پس از بررسی پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد هیچ کدام از سایت‌ها منشا داخلی نداشته و طراح و مدیر آنها در خارج از کشور فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های فضای مجازی نبود مرز جغرافیایی است که معمولا مالکان و مدیران سایت‌ها در جهت رسیدن به اهداف سوء خود دست به چنین اقدامات فریبکارانه و اغواکننده می‌دهند و ازکاربران نیز با پیشنهادهای اغواکننده کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت به روش دیگر کلاهبرداری در فضای مجازی پرداخت و اعلام کرد: کلاهبرداری با رباط هدایت کننده به صفحات شبیه سازی شده بانک‌ها نیز از جمله ترفند دیگر کلاهبرداران در فضای مجازی است.

سرهنگ کاظمی تشریح کرد: بر اساس پرونده‌های واصله متهمین ابتدا اقدام به تهیه رباط یا اپلیکیشن ارائه دهنده خدمات از جمله افزایش فالوور، دوست‌یاب، صیغه‌یاب، ردیاب، دوربین‌ لخت‌کن و غیره کرده به نحوی که پس از نصب برنامه به منظور فعال سازی اپلیکشین درخواست واریز مبلغ ناچیزی در حدود 20 هزار ریال می‌کند.

وی افزود: متهمان، کاربران رابه صفحات فیشینگ ارجاع کرده در حالی که با رباط های راه‌اندازی شده عمدتا ارجاع به درگاه بانکی وجود نداشته و فقط اطلاعات و رمز کارت طی چند مرحله از کاربر اخذ می‌شود و در تمامی موارد پیغام یا تراکنش ناموفق نشان داده می‌شود.

این مقام ارشد پلیس تهران ادامه داد: دربسیاری از موارد، مجرمین اقدام به تبلیغ ربات یا اپلیکیشن‌های جعلی در کانال‌های پربازدید شبکه‌های اجتماعی به خصوص تلگرام و اینستاگرام کرده و به این ترتیب برنامه مورد نظر را در معرض دید افراد قرار می‌دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.