مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۹۰ هزار زائر به منظور شرکت در مراسم دهه آخر صفر وارد مشهد شده اند.

ورود بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر دهه پایانی صفر به مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، مهدی فروزان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۷۶۵ زائر ومسافر تاکنون به منظور شرکت در مراسم عزاداری های دهه پایانی ماه صفر وارد مشهد شده اند.

وی افزود:جمعیت زائرانی که با استفاده از قطار برای شرکت در مراسم عزاداری های رحلت حضرت رسول محمد مصطفی (ص) ، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام علی ابن موسی الرضا (ع) به مشهد وارد شده اند  ۱۱۱ هزار و ۱۴۰ نفر بوده است و از طریق ناوگان هوایی نیز ۷۰ هزار و ۲۷۸ نفر وارد مشهد شده اند.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: همچنین یک  میلیون و ۱۰۴ هزار ۳۷۲ نفر با وسایل نقلیه شخصی به مشهد سفر کرده اند و از طریق ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای نیز ۲۰۴ هزار و ۹۷۵ زائر طی این مدت وارد مشهد الرضا (ع) شده اند.

فروزان گفت: جمعیت زائران ورودی تا کنون نسبت به سال قبل در همین ایام رشد ۳ درصدی داشته است و طی روزهای آینده با نزدیک شدن به ایام شهادت امام رضا(ع) افزایش می یابد و برنامه ریزی های لازم برای ارائه خدمات مناسب به این زائران در طول مسیر و نیز مشهد با کمک تشکل های خیرین ، دستگاه ها ونهادهای مختلف انجام شده شده است.

فروزان تاکید کرد: همچنین تاکنون ۶ هزار زائر پیاده به مشهد وارد شده  و ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر دیگر در قالب  ۲۰۰ کاروان در  مسیرهای منتهی به مشهد در حال حرکت هستند.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.