البرز- نود ونهمین جلسه شورای شهر کرج درحالی برگزار شد که اعضابا طرح لایحه خرید سطل زباله مکانیزه از محل پروژه احداث شهرک اسکان اضطراری از سوی شهرداری کرج مخالفت کردند.

خرید سطل زباله مکانیزه رای نیاورد/ شهرک اسکان اضطراری نیمه تمام ماند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین نودونهمین جلسه شورای شهر کرج صبح امروز یکشنبه با حضوراکثریت اعضای شورا و معاونین شهردار برگزار شد.

عباس زارع رئیس شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور ضمن تبریک و گرامیداشت روز ۱۳ آبان و مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز اظهار کرد: دربرگزاری راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی (ع)، ازهمکاران و عزیزانی که به نمایندگی از مدیریت شهری کرج برای برپایی موکب های خدماتی و خدمات رسانی به زائرین در کربلا حضور داشتند، تقدیرو تشکر می کنیم.

در ادامه جلسه رحیم خستو درخواست خروج از کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت های فرسوده را داشت که بجای وی سارا دشتگرد جایگزین شد و هیئت رئیسه با این پیشنهاد موافقت کرد.

همچنین لایحه شهرداری مبنی بر تامین ردیف اعتباری جهت خرید سطل های مکانیزه برای مناطق شهر کرج مورد بررسی قرار گرفت.

دراین لایحه موضوع خرید سطل زباله مکانیزه از سوی شهرداری کرج با ایجاد ردیف جدید اعتباری به مبلغ ۲ میلیارد تومان به صورت کسر از ردیف پروژه احداث شهرک اسکان اضطراری  ومبلغ یک میلیارد تومان به صورت ۱۰۰ درصد تهاتر در حالی مطرح شد که این لایحه مورد مخالفت کمیسیون محیط زیست قرار گرفته بود.

حسین محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست در مخالفت با این لایحه گفت:  کمیسیون محیط زیست با اصل  موضوع مخالفتی ندارد اما متاسفانه هزینه‌کردهای شهرداری کرج در حوزه مدیریت پسماند و خدمات شهری فاقد برنامه ریزی مدون و منسجم است  چراکه بارها با ارسال لایحه در وقت اضافه  اعضا شورا را برای تصویب لایحه خود تحت فشار قرار می گذارد و باید با این رویه  مخالفت کنیم.

 وی افزود: به طور مثال۴۰ میلیارد ریال برای مدیریت شیرابه ها هزینه شده که حتی ۴۰ ریال هم خروجی نداشته است و در حال حاضر سازمان خدمات موتوری به عنوان متولی اصلی جمع آوری زباله ها هیچ اطلاعی از لایحه مذکور ندارد.

این عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه شهرداری بارها لایحه طرح جامع جمع آوری مکانیزه زباله ها از سطح مناطق ۱۰ گانه شهرداری کرج را مطرح کرده است و اجرایی نشده است، گفت: با توجه به زلزله سال گذشته احداث شهرک اسکان اضطراری از ضروریات است.

وی اضافه کرد: منطقی نیست که با کسر بودجه  احداث شهرک اسکان اضطراری به خرید سطل زباله اقدام کنیم .

احد رسولی با اشاره به اینکه چندین باردر مورد استقرار سطل مکانیزه در برخی از مناطق تذکر داده شد، گفت: شهروندان نیاز به سطل زباله مکانیزه دارند و نباید با این لایحه مخالفت کرد چراکه یکی از موضوعات اساسی شهرداری است ونیاز به تصمیم گیری دارد.

 حسین محمدی در ادامه  با اشاره به اینکه شورای شهر جزئیات پیشنهاد شهرداری را در این خصوص خواستار شده است گفت: این طرح نیز همانند قرارداد ۱۰ میلیاردی خرید زباله نباشد که در حال حاضر بلاتکلیف مانده است.

وی تصریح کرد: ۳ سال پیش مبلغ ۲ میلیارد تومان به پیمانکار اعتبار داده شد اما از محل پیش پرداخت اقدام به خرید سطل های زباله نکرده است.

ایلیات یکی از اعضای شورا با بیان اینکه اعضای کمیسیون با این لایحه مخالفتی نداشته اند، گفت: مدیریت پسماند که وظیفه اصلی این مهم را برعهده دارد در جریان این لایحه نبود و مورد دیگر اینکه در خصوص سطل هایی که قرار است درسطح شهر جانمایی شود هزینه های نگهداری و جانبی آنها پیش بینی نشده است.

وی افزود: درمورد اسکان اضطراری جلسات متعددی برگزار شده و از ضروریات امروز شهر کرج است لذا اگر اعتبار آن کسر شود این پروژه نیمه تمام خواهد ماند.

این لایحه پس از بحث و تبادل نظر اعضاء شورا در نهایت مورد مخالفت واقع شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.