در بسته خبری امروز خبرهایی از برخی شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله بردسکن، قوچان، کدکن، طرقبه، تربت جام، خلیل‌آباد، چناران، تایباد و سبزوار منتشر شده است.

 حادثه رانندگی در محور شاهرود- سبزوار یک کشته و 7 مصدوم برجای گذاشت/ دستگیری سارق و مالخر قطعات خودرو در تربت جام
به گزارش قدس آنلاین ، در بسته خبری امروز خبرهایی از برخی شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله بردسکن، قوچان، کدکن، طرقبه، تربت جام، خلیل‌آباد، چناران، تایباد و سبزوار منتشر شده است.

مسیر راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در خلیل‌آباد اعلام شد

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خلیل‌آباد امروز در جمع خبرنگاران گفت: سیزدهم آبان به‌همه مستضعفان آموخت که می‌توانند چپاول گران را به‌زباله‌دان تاریخ بسپارند.

غلامحسین کیانی با بیان اینکه 13 آبان به‌مسلمانان آموخت که در معبد انسانیت آزادانه و آگاهانه در برابر مکتب توحید به‌نماز بایستند و تنها در برابر خدا به‌کرنش و سجود بنشینند و جز او همه را طرد کنند؛ افزود: واقعه ۱۳ آبان به‌دل‌های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد.

وی به‌برنامه‌های 13 آبان در خلیل‌آباد اشاره کرد و یادآور شد: مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه از محل مدیریت آموزش و پرورش خلیل‌آباد شروع و در حسینیه حسینی خلیل‌آباد به‌پایان می‌رسد، همچنین در شهر کندر نیز ساعت ۸:۳۰ صبح از مقابل مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر شروع و در محل حسینیه ابوالفضلی به‌پایان می‌رسد.

رونمایی از کتاب نفیس شاعر آیینی عهد ناصری در طرقبه

شهردار طرقبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طرقبه گفت: یکی از اهداف فرهنگی شهرداری طرقبه پرداختن به‌هویت تاریخی و معرفی شخصیت‌ها و مفاخر این شهر است.

علیرضا خادم‌پیر تصریح کرد: در همین راستا کتاب نفیس شاعر اهل البیت، میرزا عبدالجواد جودی عنبرانی شاعر عهد ناصری با پیگیری سازمان فرهنگی شهرداری طرقبه و کوشش شاعر ارجمند قاسم رفیعا گردآوری شده است که کامل‌ترین نسخه اشعار جودی محسوب می‌شود.

وی افزود: این کتاب با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر طرقبه و مشارکت انتشارات به‌نشر، به زینت طبع آراسته و انتشار می‌شود.

گفتنی است؛ میرزا عبدالجواد جودی عنبرانی شاعر و مرثیه‌سرای عهد ناصری و از اهالی محله عنبران شهر طرقبه بوده که علاقه زیادی به‌خاندان عصمت و طهارت(ع) داشته و اشعار او در مدح و منقبت اهل بیت(ع) توسط مداحان مورد استفاده قرار می‌گرفته است، از جمله سروده‌های معروف وی شعر "برخیز که شور محشر آمد" و "او می‌دوید و من می‌دویم" است.

لزوم آگاهی کتابداران از مهم‌ترین مسائل فرهنگی کشور

حجت‌الاسلام حسین بوژمهرانی امام جمعه کدکن امروز در جلسه انجمن کتابخانه عمومی کدکن که در محل سالن مطالعه کتابخانه برگزار شد؛ لزوم آگاهی کتابداران را از مهم‌ترین مسائل فرهنگی کشور دانست و گفت: کتاب یار مهربانی است که انسان در خلوت خود به‌آن مراجعه می‌کند و سفارش اهل بیت(ع) به‌علم‌اندوزی است و علم اندوزی بدون کتاب امکان‌پذیر نیست.

در ادامه بخشدار کدکن با اشاره به‌لزوم انجام برنامه های فرهنگی برای جذب مخاطب و گسترش فرهنگ مطالعه گفت: برنامه‌های فرهنگی باید در دو فضای حقیقی و مجازی انجام شود.

مسحن باقرزاده افزود: شایسته است برای تبلیغات محیطی جملات و احادیثی تهیه و برای دیوارنویسی به شوراها و شهرداری ارجاع و از این فرصت نیز استفاده شود.

فرماندار گناباد معارفه شد 

حامد قربانی امروز در شورای اداری گناباد به‌عنوان فرماندار گناباد معارفه و از خدمات محمدعلی نبی‌پور تقدیر شد.

در این مراسم فرماندار سابق گناباد گفت: در سه سال گذشته در بحث گردشگری اقدامات خوبی انجام گرفت با اینکه بسیاری در این مورد ناامید بودند. 

محمدعلی نبی‌پور ادامه داد: در مرمت قنات قصبه اعتبارات خوبی جذب شد و این قنات به ثبت جهانی رسید. 

وی اضافه کرد: در روستاها در بحث آسفالت قیر بسیار خوبی جذب شد و در حوزه سیاسی دو دفتر حزب در گناباد راه‌اندازی شد، همچنین در انتخاباتی که در این سه سال انجام شد نهایت دقت و امانت‌داری صورت گرفته است.

۶ پروانه معدن در غرب خراسان رضوی صادر شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار گفت: پروانه‌های صادر شده در زمینه بهره‌برداری و استخراج منگنز، سنگ لاشه و خاک رس است.

علی امیدبخش افزود: میزان سرمایه‌گذاری در این واحدهای معدنی حدود 38 میلیارد ریال است که زمینه اشتغال 40 نفر را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: منطقه غرب خراسان رضوی دارای معادن بسیار غنی است و سبزوار یکی از قطب‌های معدنی این استان به‌شمار می‌رود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار بیان کرد: این منطقه 132 معدن با انواع کانی‌های فلزی و غیرفلزی از قبیل کرومیت، منگنز، سنگ آهک، آلومینیوم، انواع سنگ‌های ساختمانی، سنگ لاشه و سایر مواد معدنی است.

مانور تخریب و انسداد پل در یکی از محورهای بردسکن برگزار شد

رئیس اداره راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای بردسکن امروز در جمع خبرنگاران گفت: با هدف آمادگی بیشتر نیروهای ستاد بحران و به‌مناسبت هفته پدافند غیرعامل، سناریوی مانور تخریب و انسداد پل در یکی از محورهای بردسکن و در کمتر از زمان موعد با حضور عوامل مختلف اجرایی مسیر جاده برای تردد بازگشایی شد.

علی‌اکبر یوسفیان افزود: همکاری نیروهای اطلاعاتی و انتظامی در محدوده محل سناریو و بررسی احتمالات  مختلف مبنی بر تخریب پل، مورد توجه بود.

وی اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن  فصل سرما به‌دلیل اینکه بردسکن بیشترین راه‌های روستایی را در استان دارد، برنامه‌ریزی شده است تا همه محورها در کمترین زمان ممکن تحت پوشش خدمات قرار گیرد.

مصرف آب بر اساس الگوی مصرف توسط مشترکین در قوچان

مدیر آب و فاضلاب شهری قوچان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به اینکه 37 هزار مشترک در این شهر از خدمات شبکه آب و فاضلاب شهری استفاده می‌کنند؛ گفت: میزان مطالبات از مردم بابت پول آب بهایی که پرداخت نکرده‌اند و انشعابات تقسیطی نزدیک به 15 میلیارد ریال برآورد شده است.

سعید قارنگیان با تأکید بر اینکه از ابتدای سال تاکنون 4 میلیون و 326 هزار و 367 مترمکعب میزان آب تولیدی و 3 میلیون و 37 هزار و 492 میزان آب مصرفی است؛ بیان کرد: میزان سرانه مصرف برای هر مشترک در شبانه‌روز 15 تا 20 مترمکعب است و تمام مشترکین قوچان بر اساس الگوی مصرف و حتی پایین‌تر از آن در این شهر مصرف آب دارند.

وی میزان شبکه توزیع را 276 کیلومتر و فرسودگی شبکه را حدود 20 درصد دانست و تصریح کرد: 25 درصد آب شرب قوچان از سد تأمین می‌شود و مابقی از سفره‌های زیرزمینی شامل 28 حلقه چاه و یک‌رشته قنات است که 250 لیتر بر ثانیه تولید آب دارند.

مدیر آب و فاضلاب شهری قوچان یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 189 مورد آزمایش میکروبی و 80 مورد آزمایش شیمیایی برای آب شرب قوچان انجام‌ شده است.

قارنگیان مدیر آبفای قوچان با تأکید بر اینکه تعداد انشعابات از 607 به یک هزار و 133 مورد رسیده است؛ افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات نصب به‌روز انشعابات برای مشترکین است، تاکنون به‌دلیل وضعیت نابسامان بازار ارز این امکان برای خرید لوازم فراهم نبود و در نصب با تأخیر روبرو بودیم که در حال حاضر نیز این مشکل رفع شده است.

وی تأکید کرد: پروژه فاضلاب شهری تا حدود دو ماه آینده در مسیر خیابان شهید مطهری تا میدان امام خمینی(ره) به‌پایان می‌رسد و پس‌ از آن پیگیری شبکه جمع‌آوری فاضلاب مسکن مهر و اتصال آن به‌خط انتقال در دستور کار قرار خواهد گرفت که در حال حاضر نقشه‌های این پروژه تهیه‌ شده است.

ورود بیش از 100 کاروان زائران پیاده رضوی به‌قوچان

فرماندار قوچان امروز در حاشیه بازدید از موکب‌های استقبال از زائرین پیاده رضوی در محورهای مواصلاتی قوچان در جمع خبرنگاران گفت: حضور زائران علی بن موسی‌الرضا(ع) توفیقی بوده که برای مردم این شهرستان فراهم‌ شده است و علاوه بر زائران پیاده از این مسیر با تردد زائران وسایط نقلیه عمومی و شخصی نیز روبرو هستیم.

هادی رجایی‌نیا با تأکید بر اینکه تمهیدات مناسبی در بخش‌های مختلف برای استقبال از زائران پیاده دهه آخر صفر در نظر گرفته‌ شده است؛ بیان کرد: حساسیت بیشتری روی زائران پیاده وجود دارد برای همین منظور از ابتدای ورودی این شهرستان که ورودی استان خراسان رضوی از مسیر شمالی کشور نیز محسوب می‌شود تا انتهای حوزه استحفاظی 20 موکب دارای مجوز به‌خدمت‌رسانی مشغول‌اند.

وی تصریح کرد: در ایستگاه‌های استقبال از زائران، خدماتی نظیر پذیرایی چای و میان وعده، وعده‌های غذایی ظهر و شام، اسکان، امداد و درمان و غیره ارائه می‌شود و در مسیر تردد و محل‌های اسکان تعیین‌ شده و حتی مساجد روستایی نیز تمام خدمات توسط دستگاه‌های متولی برای زائران در نظر گرفته‌ شده است.

فرماندار قوچان با یادآوری این مطلب که قبل از آغاز برنامه‌های دهه آخر صفر و حضور کاروان‌های پیاده در این شهرستان تمام تمهیدات ایمنی، بهداشتی و امنیتی برای ایستگاه‌های استقبال سنجیده شده است؛ تأکید کرد: تاکنون حدود 66 کاروان با جمعیتی بالغ‌بر 8 هزار و 300 نفر وارد قوچان شده‌اند و 43 کاروان نیز با جمعیت 5 هزار نفر حوزه استحفاظی این شهرستان را ترک کرده‌اند.

رجایی‌نیا یادآور شد: از این به بعد کاروانی از سایر استان‌ها وارد این شهرستان نخواهد شد و طی روزهای آینده کاروان‌ها در حال خروج از شهرستان هستند و احتمالاً جمعیت خروجی زائران پیاده رضوی از این شهرستان به 20 هزار نفر برسد.

دستگیری سارقان شمش آلومنیوم و کشف اموال مسروقه 

فرمانده انتظامی چناران امروز در جمع خبرنگاران گفت: در پی اعلام شکایت کارخانه ذوب فلزات شهرک صنعتی چناران مبنی بر سرقت 150 شمش آلومینیوم به‌ارزش 570 میلیون ریال، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

برات اویسی افزود: با رصد اطلاعاتی و بررسی دوربین‌های مداربسته کارخانه، یک نفر از کارگران کارخانه به‌عنوان مظنون دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بازجویی فنی و پلیسی کارگاهان پلیس آگاهی، مظنون دستگیر شده به‌سرقت 150 شمش آلومنیوم با همدستی یکی از کارگران اخراجی و فروش آن به چند نفر مالخر در مشهد اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی چناران با اشاره به‌دستگیری همدست سارق؛ خاطرنشان کرد: با شناسایی و دستگیری 3 نفر مالخر، تعداد زیادی از اموال مسروقه کشف و تلاش در جهت کشف مابقی شمش‌های آلومنیوم ادامه دارد. 

دستگیری سارق و مالخر قطعات خودرو در تربت جام

فرمانده انتظامی تربت جام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت جام گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت لوازم و قطعات خودرو در سطح شهرستان موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ این فرماندهی قرار گرفت.

 هوشنگ کیانی افزود: ماموران با اشراف اطلاعاتی موفق به‌شناسایی یک سارق سابقه‌دار در این زمینه شدند و پس از هماهنگی با مقام قضایی این فرد را به‌همراه مالخر اموال سرقتی دستگیر کردند.

وی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی به‌جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

برگزاری مراسم ترحیم شهادت آتش‌نشان مشهدی در زادگاهش تربت جام

همزمان با هفتمین روز شهادت آتش نشان فداکار، شهید حمید نوروزی مراسم ترحیم و گرامیداشت این شهید که ششم آبان ماه حین انجام عملیات امداد و نجات در مشهد به‌شهادت رسید، در تربت جام برگزار شد.

این مراسم با حضور فرماندار، ائمه جمعه تشیع و تسنن، مسؤولان شهرستان، آتش‌نشانان و خانواده شهدا به‌ویژه خانواده این شهید عزیز به‌همت شورای اسلامی شهر و شهرداری تربت جام امروز در مسجد الزهرا(س) این شهرستان برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تربت جام در این مراسم گفت: شهید نوروزی و همه شهدای این عرصه باید به‌عنوان اسوه و الگویی برای همه زحمت‌کشان آتش‌نشانی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام مصطفی دامن‌پاک افزود: خطه مرزی و تلفیقی تربت جام شهدای زیادی را در راه امنیت و آسایش مردم تقدیم کرده است که این شهید عزیز نمونه‌ای از آن ۶۳۰ نفر شهید والا مقام است.

وی بیان داشت: وجود روحیه ایثار و از خودگذشتی در جوانان امروزه که سبب می‌شود چنین حماسه‌های بزرگ و ماندگاری را خلق کنند بیانگر این است که با گذشت چند دهه از دوران دفاع مقدس هنوز این روحیه در بین آحاد مختلف این ملت وجود دارد.

گفتنی است؛ شهید نوروزی متولد روستای ابدال آباد از توابع تربت جام است که روز گذشته نیز مراسم باشکوهی در حسینیه این روستا به یاد این شهید والا مقام برگزار شد.

کشف خودروی سرقتی با پلاک جعلی در تربت جام

فرمانده انتظامی تربت جام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت جام گفت: ماموران کلانتری۱۲ این فرماندهی حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی خود به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک و این خودرو را متوقف کردند.

هوشنگ کیانی افزود: در بررسی‌های به‌عمل آمده مشخص شد خودرو با پلاک جعلی بوده و سابقه سرقت از شهر مشهد را دارد که رنگ این خودرو به‌طرز ماهرانه‌ای تغییر یافته و پلاک خودرو نیز دست‌نویس شده است.

وی تصریح کرد: در این خصوص یک متهم ۳۰ ساله دستگیر و تحقیقات از وی آغاز و پس از تشکیل پرونده اولیه جهت سیر مراحل قانونی به‌مراجع قضایی معرفی شد.

۲ حادثه رانندگی در محور شاهرود ـ سبزوار یک کشته و 7 مصدوم برجای گذاشت

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به‌واژگونی یک دستگاه خودرو سواری پژو ۲۰۶ در کیلومتر ۱۴۷ محور شاهرود ـ سبزوار؛ گفت: این حادثه عصر امروز رخ داد و بلافاصله امدادگران جمعیت هلال احمر سبزوار برای خدمات‌رسانی به‌محل اعزام شدند.

رضا وحدتی افزود: در این حادثه یکی از سرنشینان خودرو به‌دلیل شدت بالای جراحت جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: سه سرنشین دیگر خودرو نیز دچار مصدومیت شدند و پس از خدمات اولیه برای ادامه روند درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سبزوار با اشاره به‌وقوع حادثه دیگری در کیلومتر ۱۶۷ محور شاهرود ـ سبزوار؛ بیان کرد: عصر امروز یک دستگاه خودرو تیبا دچار واژگونی شد و چهار سرنشین خودرو دچار مصدومیت شدند.

وحدتی تصریح کرد: مصدومان حادثه توسط آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر سبزوار به‌بیمارستان منتقل شوند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سبزوار یادآور شد: محور سبزوار ـ شاهرود و بالعکس یکی از پرترددترین جاده‌های سطح کشور است که واژگونی خودروهای سواری یکی از مهم‌ترین نوع حوادث محسوب می‌شود.

یکی از شاهکارهای ماندگار حضرت امام(ره) تاسیس کمیته امداد بود

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه تایباد امشب در همایش رهروان انقلاب و رهپویان ولایت در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: یکی از شاهکارهای ماندگار حضرت امام عظیم الشأن(ره) تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به‌منظور رفع فقر و محرومیت از چهره جامعه اسلامی بوده است.

حجت‌الاسلام علیرضا طغانی افزود: در سیزدهم آبان سال 57 مرکز جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) تسخیر شد و در این تسخیر اسناد و مدارکی پیدا شد که مشخص شد همه توطئه‌های استکبار جهانی بر علیه انقلاب نوپای اسلامی در همین مرکز طرح‌ریزی می‌شد و برای همین به‌دست دانشجویان پیرو خط امام تسخیر شد.

وی با بیان انواع توطئه‌های استکبار جهانی بر علیه ایران اسلامی ادامه داد: تحمیل جنگ هشت ساله، حمله به‌هواپیمای مسافربری و شهادت کلیه سرنشینان آن، تحریم‌های اقتصادی، خلق داعش و گروه‌های تکفیری و هزاران توطئه دیگر از جنایت‌های مستکبرین بر علیه انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه تایباد اظهار کرد: امروز در هر کجای دنیا خونی ریخته شود دست آمریکا در خون‌های ریخته شده آلوده است، جنایات آمریکا و مزدوران آن در کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، لیبی، بحرین و یمن روی همه جنایتکاران جهان را سفید کرده است.

رئیس کمیته امداد تایباد نیز گفت: هم اکنون تعداد سه هزار و 722 خانوار با جمعیتی بالغ بر هفت هزار و 149 نفر تحت پوشش خدمات این نهاد هستند.

غلامرضا التفاتی ادامه داد: در راستای خدمات‌رسانی به‌دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش هم اکنون تعداد 527 دانش‌آموز و 73 نفردانشجو از خدمات فرهنگی این نهاد بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.