رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: اخیرا گروهی در محوطه و اطراف ساختمان این سازمان در مشهد استقرار یافته و در اقدامی غیرقانونی خدمات به ظاهر مهندسی را با تخفیف ارائه می کنند که بر خلاف مصوبه شورای سیاستگذاری خراسان رضوی است.

هشدار سازمان نظام مهندسی ساختمان نسبت به فعالیت غیرقانونی

به گزارش قدس آنلاین ، سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از محمدحسین شرکا گزارش داد: این گروه، افرادی سودجو و دلال و فاقد هرگونه صلاحیت حرفه ای هستند.

وی افزود: این اقدام علاوه بر تنزل شئون حرفه ای جامعه مهندسی و خدشه دار کردن حیثیت سازمان نظام مهندسی باعث تهدید امنیت و سلامت ساکنان ساختمانهایی است که از طریق ارائه اینگونه فعالیتها ساخته می شوند زیرا فاقد تعهدات حرفه ای می باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ادامه داد: اعتبار و حیثیت سازمان نظام مهندسی ساختمان در گرو عملکرد صحیح مهندسان متعهد دخیل در پروژه ها است که با رعایت مقررات ملی ساختمان، ضوابط معماری و شهرسازی و مصوبات ابلاغی وزارت راه و شهرسازی کیفیت قابل قبولی را در حیطه نظامات ساخت و ساز ارائه می دهند.
وی این اقدام را نوعی دلالی توصیف و بیان کرد: سازمان می تواند به استناد بند پنج ماده 15 قانون سازمان نظام مهندسی مصوب مجلس شورای اسلامی و همچنین بند پنج ماده 73 آیین نامه اجرایی آن مصوب سال 1375 هیات وزیران در جهت برخورد قاطع با این دلالان و متخلفان از طریق مراجع ذیصلاح قانونی اقدام کند.
شرکا گفت: در همین راستا نامه ای به سرپرست دادسرای شعبه هفت مشهد ارسال شد تا اقدامات بعدی از طرق قانونی و با صدور حکم قضایی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: جدای از این اقدامات، از طریق شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز مجازاتهای انتظامی و انضباطی از درجه سه تا پنج شامل حال این متخلفان خواهد شد.
خراسان رضوی در مجموع 48 هزار مهندس شامل 24 هزار نفر عضو نظام مهندسی ساختمان، 15 هزار عضو نظام مهندسی کشاورزی و 9 هزار نفر عضو نظام مهندسی معدن دارد.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.