امروز دانش‌آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه سنگ تمام گذاشتند و با حضور پرشورو خلق ابتکارات متعدد، به مستکبران نشان دادند که همواره در مقابل آنها خواهند ایستاد و دیوارهای تحریم را فرو می‌ریزند.

مشارکت پرشور دانش‌آموزان در مراسم راهپیمایی 13 آبان؛ از پویش "پنبه‌دانه" تا اجرای تئاتر "نفتی نشی"

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، امروز ۱۳ آبان ماه است؛ روزی که در تقویم کشور نوشته شده است: « تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(۱۳۵۸ هجری شمسی)، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ـ روز دانش‌آموز».

13 آبان، یادآور سه رویداد مهم در سه برهه حساس از تاریخ انقلاب اسلامی ایران است؛ این سه رویداد مهم شامل «سالروز تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه (13 آبان سال 1343 هجری شمسی)»، «کشتار دانش آموزان توسط رژیم پهلوی (13 آبان 1357 -روز دانش آموز)» و «حرکت انقلابی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران» است.

امروز نیز دانش‌آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه سنگ تمام گذاشتند و با ابتکارات متعددی به مستکبران نشان دادند که همواره در مقابل آنها خواهند ایستاد و دیوارهای تحریم را هم می‌ریزند.

تشکل‌های دانش‌آموزی با غرفه‌های رنگارنگ و برنامه‌های مختلف، دانش‌آموزان شرکت کننده در راهپیمایی را دعوت به حضور می‌کنند؛ مسابقات دارت و نقاشی، برپایی نمایشگاه و اجرای نمایش از جمله این اقدامات است.

محمد حسین علیپور مسئول غرفه‌ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهر تهران است که می‌گوید: مسابقه دارت برای دانش‌آموزان جذاب است که با پرتاب دارت به چهره سردمداران استکبار در غرفه پویش «پنبه‌دانه و تورقوزآباد» برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در غرفه «چرا مرگ بر آمریکا؟» هم به برپایی نمایشگاهی از اقدامات ظالمانه آمریکا در اقصی نقاط جهان اقدام کردیم تا دانش‌آموزان با جنایت‌های آمریکا آشنا شوند.

علیپور اضافه کرد: همچنین ما تئاتری با موضوع «نفتی نشی» به اجرا در آوردیم که مورد استقبال دانش‌آموزان زیادی قرار گرفت.

کم‌کم جمعیت در حال کم شدن است، چشمم به دو دانش‌آموز دارای نیازهای ویژه مجتمع آموزشی کوشا می‌افتد؛ دو دانش‌آموز که روی ویلچر نشسته‌اند؛ روی ویلچرهایشان نوشته است «من یک پیشتازهستم از مجتمع استثنایی کوشا» و در ادامه این متن، افتخارات این ۲ دانش‌آموز نقش بسته است.

«برتری در رشته احکام، در حفظ قرآن، رشته ورزشی بوچیا و شطرنج» بخشی از رتبه‌های کسب شده این دانش‌آموزان در مسابقات است.

نگین عسگری دانش‌آموز مجتمع استثنایی دخترانه کوشا واقع در منطقه ۱۶ گفت: ما امروز در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کردیم تا بگوییم معلولیت دلیل نمی‌شود که از کشورمان دفاع نکنیم.

وی ادامه داد: حمایت ما با عقل و کارهایی است که در کشورمان انجام می‌دهیم؛ به عنوان مثال حضور معلولان و درخشیدن آنها را در پارالمپیک ببینید؛ معلولیت محدودیت نیست 

زهرا فراهانی، دانش‌آموز دیگر این مدرسه اظهار کرد: ما آمدیم به تمام ملت‌ها و به ویژه مستکبران بفهمانیم که ما معلولان می توانیم پشتیبان کشور باشیم؛ ما نماینده بچه‌ها هستیم که نتوانستند به دلیل شرایط جسمی در راهپیمایی شرکت کنند اما پشت انقلاب هستند؛ شعار ما «دانش، تلاش و توکل» است.

امروز دانش‌آموزان و دانشجویان بار دیگر ثابت کردند که پای کشورشان ایستادند و اجازه نمی‌دهند کشورشان در معرض تهدیدهای دشمنان و مستکبران، ذره‌ای نگرانی به خود راه دهد. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.