خراسان شمالی- سید علی مرتضوی گفت: ارائه طرح جامع پدافند غیر عامل سایبری استان مبنای خوبی برای کار و بی اثرسازی تهدیدات و حملات سایبری دشمن است.

فرهنگ پدافند غیر عامل باید نهادینه شود
سید علی مرتضوی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، بر نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیر عامل تاکید کرد و گفت:باید پدافند غیر عامل را سر لوحه کار خود قرار دهیم و نباید پدافند غیر عامل تنها مختص یک هفته باشد بلکه باید در تمام طول سال به پیگیر این موضوع باشیم.
سید علی مرتضوی با اشاره به شعار هفته پدافند غیرعامل سال ۹۷ مبنی بر《پدافند غیرعامل افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی》از تاریخ ۸ لغایت ۱۴ آبان ماه سال جاری گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری پدافند غیر عامل یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه ای و توجیهی متوقف شود.
وی گفت: پدافند غیر عامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات دشمن می شود.
مرتضوی اظهار کرد: ارائه طرح جامع پدافند غیر عامل سایبری استان مبنای خوبی برای کار و بی اثرسازی تهدیدات و حملات سایبری دشمن است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی اعضای متشکل کارگروه پدافند غیر عامل سایبری استان را اداره کل ICT، دفتر فناوری اطلاعات استانداری،  شرکت ارتباطات زیر ساخت، شرکت مخابرات ، پلیس فتا و مجموعه دستگاه های امنیتی و... عنوان کرد.
وی به اقدامات صورت گرفته این اداره کل طی سال جاری اشاره کرد و گفت: در چند ماهه گذشته مانور بررسی وضعیت باطری سایت های تلفن همراه به منظور سنجش مدت زمان پایداری باطری‌های پشتیبان سایت‌ها و تجهیزات تغذیه نیروی مراکز مخابراتی شبکه تلفن همراه استان با حضور اداره کلict در استان برگزار شد.
این مقام مسئول افزود: همچنین در هفته دولت جلسه ای با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی برگزار شد که این جلسه همراه با مصوباتی در زمینه پوشش نقاط حساس تلفن همراه( بین فرمانداری و نقاط مرزی) بود که امیدواریم در این زمینه به نتایج خوبی برسیم.
وی همچنین به برگزاری دوره آموزشی«روش های نوین باج گیری در باج افزارهای نسل جدید » در این اداره کل اشاره کرد و افزود: این دوره آموزشی با توجه به افزایش تهدیدات باج افزارها در سیستمها و سرورهای سازمانها و اهمیت آگاهی دستگاه های اجرایی از نحوه عملکرد و مقابله با اینگونه بدافزارها، با حضور مسئولین آی تی، کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و کارشناسان حراست دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی در خصوص اعطای توکن های مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات نیز گفت: در بحث آموزش، مدیران فناوری اطلاعات با شناخت آسیب هایی که دستگاه های اجرایی ممکن است برخورد کنند، می توانند برای مقابله با آن از طریق ورود به سامانه مرکز ماهر و با مشاهده اطلاعیه ها و اخبار، اقدامات پیشگیرانه ی را در آپدیت نرم افزارها داشته باشند. یکی دیگر از اقدامات، تست نفوذ دستگاه اجرایی میباشد که میزان آسیب پذیری آنان مورد سنجش قرار می گیرد و در ادامه مشکلات این حوزه را با هدف رفع آنها پیگیری می کنیم.
مرتضوی در پایان با اشاره به برنامه های این اداره کل در زمینه پدافند غیرعامل خاطر نشان کرد: دو دوره آموزشی ، آشنایی با شرح وظایف کارگروه و پدافند غیرعامل و آشنایی با مبانی پدافند غیر عامل و نمودهای آن در شرح وظایف وزارت متبوع، برای تمامی ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق ویدئو کنفرانس توسط وزارت در شش ماهه دوم سال جاری خواهد شد.
گفتنی است روز گذشته نیز دوره آموزشی پدافند غیرعامل سایبری برای مرزبانی توسط اداره کل برگزار شد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.