همدان – حسین فضلی گفت: همدان سالانه ۶۳ هزار تن تولید دامی و ۷۲ هزار تن تولید باغی دارد اما سرمازدگی امسال تولید باغی همدان را به ۳۷ هزار تن کاهش داده است.

همدان توانایی تولید ۱۳۵ هزار تن محصول دامی و باغی دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین فضلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان  سطح زیر کشت شهرستان همدان را ۹۰ هزار هکتار عنوان و اظهار داشت: ۸۰ هزار هکتار از آن مربوط به سبزی و صیفی‌ و  بقیه هم باغ است همچنین در این حوزه  ۱۶ هزار نفر بهره‌بردار داریم و سهم اشتغال این بخش هم ۲۴ درصد است.

وی گفت: همدان ۶۳ هزار تن تولید دامی و ۷۲ هزار تن تولید باغی است که در سال جاری با توجه به سرمازدگی در فصل بهار میزان تولیدات محصولات باغی به ۳۷ هزار تن رسید.

فضلی اظهار داشت: تاکنون ۱۹ هزار هکتار از اراضی همدان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است؛ همچنین حدود ۳ سال است که  آبیاری میکرو در استان در حال اجرا است و در شهرستان همدان حدود ۳ تا ۴ هزار هکتار از اراضی به این سامانه آبیاری مجهز شده تا راندمان مصرف افزایش یافته و هدرروی آن تا ۹۵ درصد در مزارع و باغ‌ها کاهش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: برای مکانیزه شدن تولید در مزارع هم  ۶ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده که در این حوزه شهرستان همدان رتبه  نخست استان را دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.