همدان- حجت‌الاسلام محمد کاروند با اشاره بر اینکه امسال ۳۴ وقف جدید در استان ثبت شده است گفت: همچنین ۲۳۰ بقعه شناخته شده در استان داریم که همه این بقعه‌ها مربوط به امامزادگان نیست.

۳۴ وقف جدید در استان ثبت شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان اظهار داشت: به مدت یک سال، ۴۵ میلیارد ریال از محل موقوفات استان برای حوزه سلامت هزینه شده است. که برای کمک‌ به هزینه درمان بیماران کلیوی هم درتا سقف ۵۰ میلیون‌ریال پرداخت کردیم.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های مهردر سال تحصیلی جدید و تامین هزینه، نوسازی مدارس ملایر و غیره افزود:  ۱۱ میلیارد ریال هم سال گذشته در این حوزه هزینه شده است.

حجت‌الاسلام کاروند گفت: سال گذشته برای اعزام مبلغ و مدارس علمیه از محل موقوفه های هزینه شده است. حدود ۷ میلیارد ریال هم در حوزه مسائل قرآنی، اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم، برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم هزینه کردیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به مساعدت به محرومان در زمینه تأمین لباس و توزیع گوشت گرم، اظهار داشت: ۱۱ میلیارد ریال در این حوزه هزینه شده است.پیگیر از تصرف خارج شدن ملک موقوفه شاهزاده حسین(ع) همدان، توسط بانک ملی هم هستیم  و با نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و هیأت امنای موقوفه پیگیری جلسه‌های برگزار کردیم.

وی افزود: برای تحقق این هدف صورتجلسه‌ای به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال  کردیم که باید تایید شود با از تصرف خارج شدن ملک این فضا مکانی فرهنگی مذهبی تغییر کاربری می‌دهد و تخریب نمی‌شود.

کاروند با اشاره به اینکه ۲۳۰ بقعه شناخته شده در استان داریم و همه این بقعه ها امامزاده نیستند، گفت: ۱۸۰ بقعه، آرامگاه بزرگان، علما و غیره است و در ۸ ماه سال جاری هم ۳۴ وقف جدید ثبت شده است پیش‌بینی می‌شود  در هفته وقف نیز وقف‌های جدیدی ثبت شود.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.