یزد-غلامرضا مشعل چی گفت: سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحب جمع‌آوری شد و بیشتر این کمک‌ها در بخش رسیدگی به نیازهای محرومان همان منطقه هزینه شد.

سال گذشته  بیش از ۱۱میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سایت خبری کمیته امداد ، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان در نشستی که با حضور ائمه جمعه شهرستان‌های تابعه استان یزد برگزارشد به تشریح فعالیت‌های دبیرخانه شورای زکات پرداخت واظهارداشت : زکات دریافتی برای مسکن، جهیزیه، درمان، امور تحصیلی و معیشتی محرومان هزینه می شود و  زکات واجب دراستان یزد اقلامی ازجمله خرما، گندم و کشمش به مقدار محدود در شهرستان‌های بافق و خاتم را شامل می‌شود.

وی افزود : حدود ده سال از تشکیل شورای زکات و توجه جدی به این فریضه الهی به صورت نظام‌مند با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) می‌گذرد ائمه جمعه شهرستان‌ها به عنوان رئیس شورای زکات و فرمانداران به عنوان قائم‌مقام ورئیس کمیته امداد به عنوان دبیر شورا متولیان زکات در شهرستان‌ها هستند.

 مشعل چی بابیان اینکه زکات واجب دراستان یزد بسیار کم است تصریح کرد : بیشتر زکات جمع‌آوری‌شده به عنوان زکات مستحب بوده و زکات واجب دراستان یزد اقلامی ازجمله خرما، گندم و کشمش به مقدار محدود در شهرستان‌های بافق و خاتم را شامل می‌شود.

معاون کمیته امداد استان با اشاره به اینکه انفاقات مردم در قالب زکات مستحبی برای رسیدگی به امور محرومان و ساخت پروژه‌های عام المنفه درهمان محل جمع‌آوری‌شده هدایت می‌شود، گفت: درصدی از زکات دریافتی برای امور محرومان در زمینه‌های مسکن، جهیزیه، درمان، امور تحصیلی و معیشتی نیازمندان و مابقی برای ساخت و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه ازجمله حسینیه، مسجد، خانه عالم و غسالخانه هزینه شود و نظر خیران پرداخت کننده زکات در این زمینه لحاظ می شود.

وی با بیان اینکه استان یزد سال گذشته جزو ده استان برترکشور درهدایت انفاقات مردمی در بخش زکات بود، افزود: سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحب جمع‌آوری شد و بیشتر این کمک‌ها در بخش رسیدگی به نیازهای محرومان همان منطقه هزینه شد.

 مشعل چی تصریح کرد: دبیرخانه زکات اطلاعات تمامی محرومان مناطق را دارد و نیازمندان منطقه را شناسایی کرده است و کمک‌ها را آبرومندانه در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

وی با بیان اهمیت مدیریت نذورات و انفاقات مردمی گفت: مردم نیکوکار برای انجام نذورات و انفاقات خود با کمیته امداد مشورت کنند تا این کمک‌ها بهینه و طبق نیاز محرومان محل هزینه شود و به دست نیازمندان واقعی برسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.