تدابیر ویژه ای برای تامین، تنظیم و نظارت بر بازار کلانشهرمشهد در روزهای پایانی دهه صفر اندیشیده شده است.

بازار مشهد، مهیای خدمت رسانی به میلیونها زائر دهه آخر صفر

به گزارش قدس آنلاین، معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به بازار مشهد، مهیای خدمت رسانی به میلیونها زائردهه اخر صفردلیل افزایش جمعیت مشهد در طول دهه پایانی ماه صفر و تنش قیمتی کالاها در کشور ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی، کمیته نظارت و تنظیم بازار رافعال کرده است.

علی باخرد افزود: برای جلوگیری از اخلال در بازار و رفع نگرانیها برنامه های ویژه ای برای تامین کالاهای اساسی و نظارت بر نحوه عرضه کالا و خدمات در کمیته نظارت و تنظیم بازار تدوین و تصویب شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد :  با تدابیر اتخاذ شده هیچ نگرانی بابت کمبود کالاهای اساسی در این ایام وجود ندارد و حتی برخی کالاها بیش از حد نیاز تامین شده و در اختیار اصناف قرار گرفته است.

وی افزود: در مورد نانواییها نیز آرد لازم بیش از حد مورد نیاز در این ایام در اختیار نانوایان شهر مشهد قرار گرفته است تا ساعت بیشتری را به پخت و عرضه نان به ویژه در خیابانهای اطراف حرم مطهر اختصاص دهند.

باخرد گفت: همچنین سهمیه برنج برای هیاتهای مذهبی، تکایا و افرادی که اقدام به برگزاری مراسم مذهبی در حسینیه ها یا منازل خود می کنند نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: گوشت قرمز منجمد نیز به قیمت مناسب در سطح فروشگاههای زنجیره ای توزیع شده یا به صورت سهمیه در اختیار هیاتهای مذهبی و برگزارکنندگان مراسم عزاداری در تکایا و مساجد و منازل قرار گرفته است.

با خرد افزود: وضعیت شکر نیز در بازار استان مطلوب است و با قیمت مناسب عرضه می شود و هیچ محدودیتی برای توزیع این کالا وجود ندارد.

وی ادامه داد: با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی مشهد علاوه بر دو پایگاه مرکزی نظارت و بازرسی بازار در سازمان صنعت و اتاق اصناف مشهد، چندین پایگاه نیز در خیابانهای منتهی به حرم مطهر و اطراف مستقر شده و آماده دریافت شکایات مردمی تا پاسی از شب است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.