البرز- نادر ایزدبین گفت: دخالت در امور شوراهای اسلامی به ویژه در شهرهای بزرگ آسیب مهلکی به اعتماد عمومی وارد می کند.

تصویب لایحه "مالیات بر ارزش افزوده" سقوط مالی شهرداری‌ها را به دنبال دارد

نادر ایزدبین رئیس شورای اسلامی استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین  با اشاره به لایحه «مالیات بر ارزش افزوده» اظهارکرد: این لایحه در صورت تصویب در کمیسیون اقتصادی و صحن علنی مجلس و تبدیل آن به قانون می‌تواند تبعات بسیار سویی بر عملکرد شهرداری ها و شوراهای اسلامی داشته باشد و آنها را به عناصری بی تفاوت و فاقد کارکرد تبدیل کند.

وی افزود: لایحه «مالیات بر ارزش افزوده» به کاهش اختیارات شوراهای اسلامی در تعیین و تصویب عوارض های محلی می انجامد.

ایزدبین اضافه کرد: در زمینه توزیع درآمدهای ناشی از مالیات بر ارزش افزوده نیز تغییرات جدی صورت خواهد گرفت که در نتیجه شهرداری هایِ ورشکسته ما بیش از پیش سقوط مالی خواهند داشت و قدرتِ محلی شوراهای اسلامی نیز در معرض تهدید جدی قرار می گیرد.

 رئیس شورای اسلامی استان البرز تصریح کرد: ما امیدواریم نمایندگان مجلس را برای عدم رأی‌ به این لایحه پس از ارجاع از کمیسیون اقتصادی به صحن علنی ترغیب کنیم.

رئیس شورای اسلامی استان البرز در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه قدرت و اختیارات شوراهای اسلامی نادیده گرفته شده است، خاطر نشان کرد: شورای استان در مقطع زمانی کنونی به نسبت گذشته تحرک و پویایی بیشتری دارد و ما در مباحث آموزشی و بروز رسانی اطلاعات اعضای شوراها اقدامات خوبی داشته ایم.

ایزدبین گفت:در هر حال شوراهای اسلامی در صورتی به موفقیت لازم دست پیدا می کنند که دیگر نهادها همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند و در حیطه قانونی خود را ملزم به پاسخگویی در برابر پارلمان محلی بدانند که متاسفانه برخی مدیران تفکر شورایی و نهادِ شورا را به خوبی درک و هضم نکرده اند.

ایزدبین تصریح کرد: در فضای استان نیز تعامل خوبی با شورای برنامه ریزی استان وجود دارد و بنا داریم تا جایگاه قانونی شورای استان را تثبیت کنیم.

 وی در تکمیل صحبت های خود گفت: برای مثال قانون اظهار کرده که مصوبات شورای برنامه ریزی در حوزه مباحث عمرانی باید به شورای اسلامی استان ارجاع شود تا این مجموعه نیز با انجام بررسی های لازم نظر و تصمیم خود را اعلام کند که متاسفانه در ادوار گذشته چنین اقداماتی صورت نمی گرفته است.

رییس شورای اسلامی استان البرز در پایان اظهار کرد: ما می خواهیم مسیرها و کانال گفتمانی جدیدی ایجاد کنیم تا جایگاه شوراهای اسلامی رفیع تر شود و بتوانیم آنگونه که شایسته است به مردم خدمت رسانی کنیم و برای رفع نیازها و مشکلات موجود گام برداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.